Daiwa vs. Tica vs. Ambassdeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa vs. Tica vs. Ambassdeur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Daiwa vs. Tica vs. Ambassdeur

    Går i tankar om att byta ut alla mina rullar. Har 10 spön, så det är ju en skapligt stor investering.

    I dagsläget har jag en blandad kompott. 2 st Daiwa SG27lc, 2 st Daiwa AD47 & 6 st Okuma Magda 20. Tycker att storleken på Magda 20 & SG27 är optimal. Fiskar mest gädda & lite insjööring & har 7 fots Ugly stik. Använder samma rullar till ismete, vilket är ytterligare ett argument för smidigare rullar. Kravet är att rullarna sväljer 200 m flätlina 0,30 & det klarar ju så gott som alla räkneverksrullar galant. Vore jag ekonomiskt oberoende hade valet fallit på Shimano Tekota, men dom blir tyvärr för dyra. Jag är nu nere på 3 modeller som jag väljer mellan. Har erfarenhet av Daiworna, men inte av Amabassadeur eller Tica seaspirit, så jag behöver lite vägledning...

    Det står alltså mellan
    -Ambassadeur 6500 LC
    -Daiwa Accudepth Plus 27 LC
    -Tica Seaspirit 248C

    Vilka ska jag välja & varför?

  • #2
    Jag har/haft samtliga. De bästa enl mig är abu. De känns mest välgjorda. Dock så är daiwa billigare men lite plastiga. Ticorna var också bra men de va så fula och klumpiga.
    Senast ändrad av pe5; 2013-02-15, 16:13.

    Kommentera


    • #3
      du har pm

      Kommentera


      • #4
        Satt i samma tankar själv nyss och valde då Daiwa SG27LC3B och jag är nöjd med dem än så länge. Slog till på ett par Daiwa SG27LCX samtidigt och de är riktigt trevliga men känns overkill till ismetet.

        Kommentera


        • #5
          Har nu känt på alla 3 rullarna. Ambassadeurerna känns bäst, smidigast & mindre plastiga än dom andra. Men retar mig på räkneverkets placering och på knappen där man slår av & på knarren. Greppar man rullen som en jerkrulle, vilket jag gärna gör när jag sätter ut & tar in beten, sitter den knappen illa. När man greppar för drillning, alltså håller vänsterhanden framför rullen hamnar det malplacerade räkneverket ivägen för handleden. Petter, du som har rullarna, är detta vanesaker som man slutar störa sig på?

          Kommentera


          • #6
            Jag tänkte aldrig på de alls faktiskt, jag tror nog att du vänjer dig!

            Kommentera


            • #7
              Det blev ambassadeurerna. Dom känns kanon.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
              0 svar
              118 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Båtskär  
              Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
              0 svar
              98 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Arbetar...
              X