Ah, ok. Lite dum fråga kanske hehe. Men nu vet jag. Vilka trolling wobbler rekommenderar ni till fiske på 1-4m? inte för dyra bara.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddtrolling beten
Collapse
X
-
Du kan ju köra djupgående wobblers också bakom paravan. Om du kör kort släp bakom paravanen så kan du få ett djupgående bete att fiska grundare. T.ex en wobbler som går på 6m vanligtvis men med 3-4m släp bakom paravan så går den mycket grundare.Instagram: mattiasandersson90
Bara ett kast till...
Kommentera
-
Står i regel på betet, annars lär man sig ganska snabbt vilket som är vad.Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inläggOk, hur gör ni för att hålla koll på wobblers om det är flytande eller sjunkande? eller ni kan de i huvet bara?
Vill du så kan du plasta in en fusklapp och ha i beteslådan där du skriver vilket bete som går hur, vilka hastigheter, djup, viktning (flytande/intermediate/sjunkande)
Du lär dig ganska snabbt vilka färger som fungerar bäst också.
Kommentera
-
Står ofta på förpackningen. Står det inte rakt ut flytande/floating eller sinking/sjunkande så kan det var indikerat med ett F eller S. Sedan finns också suspending/svävande som varken flyter eller sjunker.Ursprungligen postat av johanbergqvist Visa inläggOk, hur gör ni för att hålla koll på wobblers om det är flytande eller sjunkande? eller ni kan de i huvet bara?
Annars är det ju inte så svårt att testa i vattnet om betet flyter eller sjunker.
Är du nybörjare så tycker jag du ska fokusera på ett fåtal wobblers som du lär känna och lär dig hur du skall fiska med. Vid gäddtrolling kör nog de allra flesta med flytande wobblers i 95% av fallen så i ditt fall kanske det är onödigt att börja blanda in sjunkade wobblers?
Swim Whizz för övrigt en klassisk gäddwobbler som är mångas favorit. Lättfiskad, flexibel och en riktig gäddmagnet.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
Kommentera