Vilka paravaner tycker ni funkar bäst??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka paravaner tycker ni funkar bäst???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilka paravaner tycker ni funkar bäst???

Jag har 4 st olika par paravaner
    Dom senaste är Black beast M dom tycker jag funkar fin.
    Sen har jag kopior på greate withe och lite
    Och en annan modell som är hemmagjorda som går bra..
    Men det är svårt att se skillnad när man ha olika spön.
    Vilka tycker ni funkar bäst??

Min gavorit är Ghost! Grymma paravaner som är väldigt lätta och med en smart arm som gör att det inte blir nåt motstånd i vattnet när du vevar hem. Väldigt bra dragförmåga även med de tyngsta betena.
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Vilken paravan som är bäst är som att fråga vilket fiskespö som är bäst , det beror givetvis på var och när den skall användas.
      Stort eller litet bete , hög eller låg hastighet , inga eller stora vågor , mm .
      "HalvDan var här"

Kommentera

I vissa väder fungerar inga paravaner bra!
        Jag har fiskat med GW två på vardera sida, men får man in vinden från fel håll så halkar paravanerna rejält efter.
        Min förhoppning var att till 2014 föra tre st på var sida och inhandlade ett bar BB i den större storleken för att se hur det gick.
        Tyvärr så tycker jag att dessa paravaner drog ut sämre än bad GW gör, trots att alla lovordar dessa!
        Får se om det blir att skaffa sig en mast och "riktiga" paravaner eller om man ska nöja sig att köra med två.

/Jazze

Kommentera

Ursprungligen postat av MrJazze Visa inlägg
          I vissa väder fungerar inga paravaner bra!
          Jag har fiskat med GW två på vardera sida, men får man in vinden från fel håll så halkar paravanerna rejält efter.
          Min förhoppning var att till 2014 föra tre st på var sida och inhandlade ett bar BB i den större storleken för att se hur det gick.
          Tyvärr så tycker jag att dessa paravaner drog ut sämre än bad GW gör, trots att alla lovordar dessa!
          Får se om det blir att skaffa sig en mast och "riktiga" paravaner eller om man ska nöja sig att köra med två.

/Jazze
          GW drar bättre än BB i vissa farter...kör ändå BB då jag tycker GW är för tunga.. Har som mest kört med 4 BB på varje sida utan problem.. Pulkor är ju gött att köra med...men smidigare ändå med paravaner när man snabbt vill ha ut betet på samma plats efter ett hugg.
          http://tokfishingteam.blogspot.com

Kommentera

Jag har åxå upplevt att BB inte dra lika bra. Då är det ändå den lilla GW kopia jag har några av.

Kommentera

Man skulle prova att göra GW i alu eller plexi och se hur det skulle funka

Kommentera

Ghost både drar bäst och är mest flexibla bland dom jag har provat..
                Team Fanny Farm

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Fanny Farm Visa inlägg
                  Ghost både drar bäst och är mest flexibla bland dom jag har provat..
                  Vart köper man dem? Jag har googlat men jag hittar inte direkt nåt...

Kommentera

Är inte ens intresserad men googlade på paravan ghost och första träffen var rätt..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                    19 svar
                    905 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman