Bonntrolling, släpa drag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bonntrolling, släpa drag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Notera jag lägger bild ink förpackning men jag är INTE försäljare av grejorna inte på något vis bara konsument, tro mej dessa är grymma dag och kväll men som sagt det finns fler, många fler, bara ett exempel är det!
    Så fort jag såg den visste jag att den är en vinnare
    130mm lång och normal sked fin rörelse bara ta den neråt med passande bly!
    Bifogade filer
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

postade detta i annan tråd men tror det försvann

Jag är nyfiken på hur stora motorer beter sig vid trolling. har egentligen bara bond-trollat med 5hk och liten eka. ska nu köpa större båt. Så jag undrar om det går att bond-trolla dvs krypa väldigt långsamt med en motor i 50hk klassen eller ska jag köra med en el-motor vid sidan om. det lutar f.ö åt att köpa en ockelbo b16al med e-tec 50hk tacksam för alla svar! skitfiske!

Kommentera

Skulle rekommendera att köra mjukbeten, exempelvis Storms olika med ryggkrok. Fått mycket med trollning och dragrodd med dessa, och de går absolut inte tungt heller.

Kommentera

Ursprungligen postat av simonbelmont Visa inlägg
          postade detta i annan tråd men tror det försvann

Jag är nyfiken på hur stora motorer beter sig vid trolling. har egentligen bara bond-trollat med 5hk och liten eka. ska nu köpa större båt. Så jag undrar om det går att bond-trolla dvs krypa väldigt långsamt med en motor i 50hk klassen eller ska jag köra med en el-motor vid sidan om. det lutar f.ö åt att köpa en ockelbo b16al med e-tec 50hk tacksam för alla svar! skitfiske!
          Det är väldigt många som trollar med stora motorer, t.ex de flesta trollingbåtar så självklart funkar det.
          Men E-tec eller 4-takt är väl då mer eller mindre ett krav.
          Något de flesta brukar råka ut för är att båten går för fort på tomgång vid långsam trolling efter gös eller i kallt vatten.
          En del motorer har sk "trollingfunktion" där tomgångsvarvet sänks men det funkar också väldigt bra med drivankare.
          Dessa finns i olika storlekar och kostar inte många pengar.
          Fördelen med drivankare är förutom den lägre farten att båten stabiliseras och upplevs mycket tyngre i vattnet. Perfekt blåsiga dagar då det kan vara svårt att hålla rätt fart.
          Om du förut bara trollat från en mindre båt kommer du tycka att det är underbart att köra med en större.
          //Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
          19 svar
          907 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg anteman