Linutlösare ger linbrott - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linutlösare ger linbrott

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Hej Anders

    Gör precis som du vid göstrolling. Hårt läge på klämman och kroka mot paravanen. Tappar mindre fisk än då jag ryckte ut linan strax efter hugg.

    Mvh. Lennart

    Kommentera


    • #22
      Hej Anders

      Tackar för den. Varför leta efter "reservgummi" som tydligen inte finns i Sverige när man kan köpa hela klämman för 30 spänn

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Lenne Visa inlägg
        Hej Anders

        Tackar för den. Varför leta efter "reservgummi" som tydligen inte finns i Sverige när man kan köpa hela klämman för 30 spänn
        Och med detta pris ser man att de inte vill sälja resergummi..http://www.tackledirect.com/scotty-1...plus-pads.html

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
          Och med detta pris ser man att de inte vill sälja resergummi..http://www.tackledirect.com/scotty-1...plus-pads.html
          De där är till power grip(Den stora djupriggsutlösaren). Verkar inte säljs till mini power grip längre.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Lenne Visa inlägg
            Upplevde under säsongen linbrott ett par gånger när jag ryckte ut linan från paravanen. Använde ny lina (nylon) av ett märke jag inte provat tidigare. Kan ju vara linans nötningstålighet som är problemet, men kanske också själva utlösaren. Har någon av er upplevt detsamma och hittat orsaken?

            Har helt tappat förtroendet för den nya linan och kommer att byta till nästa säsong. Får kanske svaret där. Hur är det med utlösare? Är det färskvara? Blir dom "elakare" mot linan med tiden?

            Använder Great White paravaner med Scotty Mini Power Grip.

            Hade varit intressant att höra andras erfarenheter.

            Mvh
            Linutlösare ger linbrott

            Förr var det många Laxtrollare som tvinnade nylonlinan och placerade den tvinnade delen mellan "padsen" för att undvika att linan brändes av när en stor Lax eller Öring drog ut linan utan att linan lossnade mellan "padsen"...

            Ett tips: Själv använder jag 4-5 mm korta orange mjuka plaströr vilka jag trär in linan dubbelvikt genom så att det blir en rund linögla på andra sidan plaströret. Linöglan placerar jag sedan mellan "padsen" på releasen. När Laxen hugger betet drar den loss linöglan mellan "padsen" utan att linan slirar och bränns av mellan "padsen"....

            Go for the Big Salmons!

            http://www.trumman.com/nk/northern_king.htm
            Old Firehand
            Senast ändrad av Old Firehand; 2016-01-07, 16:50.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
            0 svar
            115 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Båtskär  
            Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
            0 svar
            91 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Gädd-jos  
            Arbetar...
            X