Trolling med Savagear Line Thru Trout - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling med Savagear Line Thru Trout

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Trolling med Savagear Line Thru Trout

    Har på senare tid trollat en del gädda med Line Thru Trout 30 cm MS och den har väl egentligen utklassat allt annan när det kommer både till mängd och storlek.

    Funderar nu på att gå upp en storlek till 40 cm främst för att bli av med den stora mängd gäddor mellan 60 och 80 cm som man får på 30 cm varianten. Jag undrar således om det är någon här som har erfarenhet av trolling med 40 cm och främst undrar jag om man skall gå på Slow Sink eller Moderate Sink, enligt tillverkaren är Moderate Sink snarare en Fast Sink och går ner till 8(!) meter vid trolling. Jag behöver inte komma djupare än max en 4 meter. Vilken modell är rätt för mig?

    Några andra större skillnader mellan 30 och 40 cm versionerna, slipper man t.ex. mindre gäddor till stor del med den större modellen?

  • #2
    Får man fråga vilka färger funkar bäst?

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
      Får man fråga vilka färger funkar bäst?
      Jag har bara kört med Abborrfärgen och den har då varit kanonbra i "min" sjö som har rätt klart vatten. Dock är jag av tron att färgen har mindre betydelse.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
      0 svar
      115 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Båtskär  
      Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
      0 svar
      91 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Gädd-jos  
      Arbetar...
      X