Helt ny trollingutrustning, hjalp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helt ny trollingutrustning, hjalp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Helt ny trollingutrustning, hjalp!

    Tjenare! Jag har tidigare väldigt sällan trollat, men har under sommaren fastnat för denna typ av fiske och därför har jag bestämt mig att inhandla diverse produkter. Men ny som man är så känns det väldigt svårt att veta vad man bör införskaffa. Hittills har jag kommit fram till detta:

    Paravaner: Ghost SupraCruz - Medium (eller vad dom nu hette..)
    Spöhållare: Heavystriker Deluxe
    Spö/Rulle: ???

    Det finns ju en hel del hemsidor som har rea på trollingset men känns lite lönlöst när man inte har en clue. Finns det någon kunnig som vet ungefär vad man borde införskaffa till trollingfiske efter gädda? Skulle kännas skönt om man kunde hitta nåt till ett relativt bra pris då det snabbt skenar iväg med så många spön/rullar på samma gång.. (Tänker mig 4st spön med rulle + lina)

  • #2
    Jag kör med Regal X-Power spön. 8,6 fot -30lb. Rulle kör jag Okuma Coldwater. Lina Fluorcarbon 0,45. Tycker den utrustning funkar väldigt bra till gäddtrolling.
    Instagram: mattiasandersson90

    Bara ett kast till...

    Kommentera


    • #3
      Kolla in trollingcenter.se

      Finns mycket trevligt b la spö set,
      Jag kör själv med deras spön Patriot Mustard, riktigt trevliga spön som jag tror trollingcenter är ensamma om i Sverige.
      Vettiga priser också, finns dessutom mycke annart spännande också.

      Kommentera


      • #4
        Tack för svaren! Kollade upp grejorna men det var lite över min prisklass tyvärr, såg väldigt fina ut dock. Angående trollingcenter så mailade jag dem samt ett par andra hemsidor. Blev slutligen ett inköp från Ofc då de hade vad som verkade som hyfsade prylar till ett bra pris. Kundservicen var dessutom snabb och bra!

        Kommentera


        • #5
          Vad blev det för utrustning?
          Instagram: mattiasandersson90

          Bara ett kast till...

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
            Kolla in trollingcenter.se

            Finns mycket trevligt b la spö set,
            Jag kör själv med deras spön Patriot Mustard, riktigt trevliga spön som jag tror trollingcenter är ensamma om i Sverige.
            Vettiga priser också, finns dessutom mycke annart spännande också.
            Happy angler säljer patriot också, men det är ju inte i Sverige iof

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Krillz Visa inlägg
              Tjenare! Jag har tidigare väldigt sällan trollat, men har under sommaren fastnat för denna typ av fiske och därför har jag bestämt mig att inhandla diverse produkter. Men ny som man är så känns det väldigt svårt att veta vad man bör införskaffa. Hittills har jag kommit fram till detta:

              Paravaner: Ghost SupraCruz - Medium (eller vad dom nu hette..)
              Spöhållare: Heavystriker Deluxe
              Spö/Rulle: ???

              Det finns ju en hel del hemsidor som har rea på trollingset men känns lite lönlöst när man inte har en clue. Finns det någon kunnig som vet ungefär vad man borde införskaffa till trollingfiske efter gädda? Skulle kännas skönt om man kunde hitta nåt till ett relativt bra pris då det snabbt skenar iväg med så många spön/rullar på samma gång.. (Tänker mig 4st spön med rulle + lina)
              Hej Christoffer;

              Köp 10 - 12 st 8-fots Shakespeare Ugly Stik Tiger eller Ugly Stik Gold Tiger samt samma antal Daiwa SG-47LC räkneverksrullar och du har en trollingutrustning som fungerar perfekt vid trollingfiske de närmaste 25 åren...

              Beten köper du efter den fiskart du för tillfället är ute efter...

              Go for the Big Ones!

              http://www.trumman.com/fisketips.htm
              Old Firehand

              www.trumman.com

              Kommentera


              • #8
                Blev 4st SG baltic salmon 8' med okumarullar (XPD-20DLXa) vilket gick på typ 3800kr. Hoppas att grejorna ska fungera någorlunda, är rätt så taggad på att dra ut på sjön nu! Tack för övriga tips, hade jag haft en lite bättre ekonomi så hade jag gått upp till dom prisklasserna.

                Dock så har jag inte införskaffat nån lina än. Funderar på om det blir nylon eller fluorcarbon, nån som har erfarenheter angående detta med val av lina?

                Kommentera


                • #9
                  Kör på nylon. Suffix xl är en bra och beprövad lina. Som tafs kan du däremot ha FC.

                  Kommentera


                  • #10
                    Du har köpt på dig kalasbra spön o Okumarullarna funkar mer än väl till "snällt" gäddtrollingfiske.

                    Har själb Baltic Salmon spön men med Ron Thompson logga dock "har för mig att det är samma klinga på dessa" och dessa spön funkar för allt, inkl laxtrolling på Östersjön.

                    Skickat från min D6503 via Tapatalk
                    Skitfiske då!!!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
                    0 svar
                    118 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Båtskär  
                    Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
                    0 svar
                    96 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Arbetar...
                    X