Paravaner Flötestrolling gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Paravaner Flötestrolling gädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    scotty minigrip så löst ställda det går, vill bli av med paravanen på mothugget.. Förtydligar också vad jag anser är bra och dåligt med paravanerna: det som är en bra egenskap enligt mig är hur bra de drar ut i riktigt låg fart. Vid hög fart, är som många vet black beast kanonbra paravaner, men de har problem vid riktigt låga farter. då funkar great light eller ghost mycket bättre. Varför jag gillar ghost bäst är att de även är riktigt lätta och smidiga vid drill. Dragegenskaperna jämfört med great light vid flötestrolling ter sig rätt snarlik tycker jag!

    MEN!
    Är ändå inte 100% nöjd, så har tänkt köpa ett eller två par blue light till nästa säsong. borde åtminstone fungera bra då man inte behöver betesfisken så djupt. Däremot lär de ju sjunka som en sten om man blyar för mycket, och rimligtvis få problem att dra ut. Men tänker att med en normalstor mört 20-25cm och kanske 15 gram bly borde de fungera.

    Är ute efter trevliga drillningsegenskaper. Upplever paravaner mer störande vid drill vid flötestrolling än konventionell trolling.

    Är det nån som provat blue lights flötestrollingparavan tar jag gärna en recension
    http://mortasfiske.blogspot.com

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
      Ja kör med Great light funkar toppen! Utan flöte!
      Hej Grävlingen;

      Till mig brukar fiskekompisarna säga att jag ska hålla masken så att inte fiskarna ser att jag är bakom flötet...

      Go for the Big Ones!

      http://www.trumman.com

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
      0 svar
      118 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Båtskär  
      Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
      0 svar
      96 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Gädd-jos  
      Arbetar...
      X