Undrar om någon har erfarenhet av dessa två sidoparavaner? Står i valet och kvalet. Jag vill att de ska klara lite större beten. Är Great White bara "hypad" i diverse tidningar eller är den så bra som det sägs? Eller ska man gå på Yellow Bird Big (eller off shore)?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sidoparavaner, Great White eller Yellow Bird Big
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Har fiskat mycket med Offshore och är nöjd med den, mycket bra men dyr här!Ursprungligen postat av pikecatcherUndrar om någon har erfarenhet av dessa två sidoparavaner? Står i valet och kvalet. Jag vill att de ska klara lite större beten. Är Great White bara "hypad" i diverse tidningar eller är den så bra som det sägs? Eller ska man gå på Yellow Bird Big (eller off shore)?
Klarar upp till 80 gram bly kula men räkna inte med större spridning då, har kört upp till 200 fot från båten i lungt väder och lätta beten kör ofta tre på varje sida utan problem i lungt väder.
Ska du använda stora djupdykande gäddwobblers får nog de flesta småparavaner problem mycket motstånd i sådana har ingen erfarenhet av detta själv men offshoren är en bra inline paravan.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Great White är den som jag tycker går bäst nog det börjar bli lite vågor, jag har dock bara kört med lätta skedar med 20 grams bly framför.
Kommentera
-
Jag kör GreatWhite, har inte testat några andra paravaner dock. Jag kör GreatWhite i insjötrolling med alla typer av skedar och wobbler, från små atom till professorn, från små wobblers till Westins jätte utan problem. De är lätta att hålla ordning på även om man kör med ett gäng på varje sida båten._-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
[FONT=Arial Black]Rock on ![/FONT]

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
Kommentera
-
Great White är bästa paravanen! Lättast att lägga ut, drar bäst, går att köra i alla farter, är minst jobbig att ha på linan när man drillar.. Ingen annan kommer i närheten!Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
De har fungerat bra, dock lite för bökigt att ha fyra spön ute, 2 med och 2 utan paravan) så nu kör jag oftast med bara 2 med paravan. Fiskar oftast ensam. Funderar också på att skaffa kortare/styvare spön (har 8'6" vanliga trollingspön) men det får vänta tills nästa år.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
Kommentera