brukar köra 6 när jag är själv... så bökigt är det inte tycker jag. allt blir ju mycket enklare med paravaner.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sidoparavaner, Great White eller Yellow Bird Big
Collapse
X
-
Måste fraga hur lång lina har du mellan wobbler och paravan?Ursprungligen postat av TrollingTokenJag kör GreatWhite, har inte testat några andra paravaner dock. Jag kör GreatWhite i insjötrolling med alla typer av skedar och wobbler, från små atom till professorn, från små wobblers till Westins jätte utan problem. De är lätta att hålla ordning på även om man kör med ett gäng på varje sida båten.
Kommentera
-
Jag har great light är det mycket skillnad på dom?Ursprungligen postat av DavidLGreat White är bästa paravanen! Lättast att lägga ut, drar bäst, går att köra i alla farter, är minst jobbig att ha på linan när man drillar.. Ingen annan kommer i närheten!
Kommentera
-
Den är mindre och klarar därmed inte alls samma storlek på betena är min hypotesUrsprungligen postat av SantaJag har great light är det mycket skillnad på dom?
Jag tror att Light passar till mindre göswobblers och white till gädda och gösfiske med lite tyngre saker samt trollingfiske med lite bly på linorna.
sigpic
Kommentera
-
Men den borde kunna dra typ nilsmaster wobbler väll? det är väll att man inte tar dom som går djupast eller?Ursprungligen postat av FlodebananDen är mindre och klarar därmed inte alls samma storlek på betena är min hypotes
Jag tror att Light passar till mindre göswobblers och white till gädda och gösfiske med lite tyngre saker samt trollingfiske med lite bly på linorna.
Kommentera
-
Min filosofi är att köpa grejor man kan växa i dvs grejor som inte begränsar så fort du får en ny ide betyder bara att man får skåpen fulla (har jag i alla fall iofs) samt måste springa till handlaren och mata honom hela tiden.
Köp inline plattor som klarar högsta möjliga vikt så kan du växa i dem säkert dyrare men du behöver aldrig byta dessutom drar de mycket längre ut mitt råd samma med rullar se till att köpa med rejäl linkapacitet och räkneverk du hamnar där förr eller senare i alla fall.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
tja, vad för typ av spö behövs för att hålla en yellow bird? behöver man ett trollingspö/båtspö eller funkar det bra med ett vanlingt 9-10fots 10-40g?Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Kommentera
-
Jag kör 10ft;are -55g och det fungerar toppenbra, man får upp linorna lite så dom slipper ligga o släpa också.Ursprungligen postat av newbeetja, vad för typ av spö behövs för att hålla en yellow bird? behöver man ett trollingspö/båtspö eller funkar det bra med ett vanlingt 9-10fots 10-40g?
Men har även kört med gubbar som använder sina vanliga planerbordspön till sidoparavanerna.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
704 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg