Karta till Lowrance kartplotter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karta till Lowrance kartplotter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Karta till Lowrance kartplotter

Jag har en fråga som säkert någon av er kan svara på. Jag har en lowrance 3600 kartplotter men har inte köpt något kort än. Jag har hört att det finns en karta som lämpar sig väldigt bra för fiske. Denna karta skall innehålla hela sverige (inkl stora sjöar), norra danmark och södra Norge. Tydligen har de dragit in på information inne i hamnar för att kunna få med mer på detta kort. Är det någon som känner till denna karta, och skulle kunna tala om vad den heter?

MVH

//Andreas

Jag har kikat på det sjökortet och det var helt ok. Av nån dum anledning valde jag navionics istället trots att det var dyrare och mindre täckningsområde.

Kolla på sundbybergs sportfiske, där hade de det.

Jag tror det var detta:

Kolla bara att det fungerar till din plotter och att du har rätt software.
    Ola

Kommentera

XL3 kortet är nog det du söker?

Senast ändrad av B3 Jonas; 2006-06-07, 20:00.
      http://www.smackibacken.se Resor
      http://puls.smackibacken.se Blogg
      http://www.bindsex.se Flugor

Kommentera

Tack för svaren. Jag ringde till Lowrance och kortet som jag avsåg heter NauticPath.

//Andreas

Kommentera

Har du skaffat Nautic Path, eller köpte du Navionics? Skulle vilja höra lite ifall du eller någon annan har erfarenhet av Nautic Path. Bygger på Transas och det är ju erkänt bra programvara.
          The trout is out there

Kommentera

Lowrance 3600

Hej fiskebröder

Går precis och skall förbereda ett köp av Kartplotter - har tittat på Lowrance 3600 men vet att det kommer 2 nya lagom till båtmässan ´- GM5150 bl.a med snabbare processor och bättre upplösnong 480x640 tror jag - samt en lite värre förberedd för radar etc.

Min fråga är hur nöjda är ni som har 3500/3600 ? skriv gärna ner lite
            + & - , tack

Kommentera

Nautic Path

Det är en något gammal tråd men jag skulle vilja göra ett inflik på Nautic Path kontra Navionics.

Nautic Path duger INTE till att naviger med, det är översiktskort med farleder utmärkt. Vissa farligheter finns med med enbart i trafikerat område. Så ska ni använda er båt utanför de stora farlederna ska ni köpa Navionics.

Mvh Patrik

Kommentera

Nautic Path

Vill bara kommentera lite, så här i efterhand.
                Har använt Nautic Path i snart 3 år, sommar som vinter utmed svenska västkusten.
                Inga som helst problem. Stenar, bränningar, grund finns med. I trånga vikar och sund finns dessa utmärkta. Alltså inte i farleder.
                Dock saknas en del information vad vissa öar heter. Om en viss hamn har diesel, wc osv. Men jag har navigerat inomskärs i mörker och dimma inomskärs och ibland i mycket dåligt väder från Donsö till Oslo. MED Nautic Path. Inga som helst problem.Enl uppgift använder Nautic Path samma system som Garmin. TRANSAS.
                NP är enligt mej ett mycket mycket prisvärt kort. Vet flera som använder det vid sin fiskeresor till Norska kusten. Men det är väl kanske så att de svenska återförsäljarna inte tjänar lika mycket på att sälja NP som Navionics.OK Navionics är ett mycket bra kort,men ganska så dyrt. I en Lowrance/Eagle plotter jobbar Navionics korten tex vid in och utzoomning i jämförelse med ett Nautic Path mycket mycet långsamt.
                För mej går alldeles utmärkt att navigera med Nautic Path utanför både stora och små farleder.

Kommentera

Ursprungligen postat av stanza Visa inlägg
                  Jag har en fråga som säkert någon av er kan svara på. Jag har en lowrance 3600 kartplotter men har inte köpt något kort än. Jag har hört att det finns en karta som lämpar sig väldigt bra för fiske. Denna karta skall innehålla hela sverige (inkl stora sjöar), norra danmark och södra Norge. Tydligen har de dragit in på information inne i hamnar för att kunna få med mer på detta kort. Är det någon som känner till denna karta, och skulle kunna tala om vad den heter?

MVH

//Andreas
                  Du har PM
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Om NP bygger på Transas får man hoppas de har lagt till lite mer fiskerelaterad info i NP har nämligen Transas i datorn men det som går är Ozi med vanliga scannade kort Transas klickas ner direkt men vet inget om NP är annorlunda, dock kan jag säga att Navionics är bra om man får det till rätt pris känns mer som de bygger på papperskorten
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    8 svar
                    720 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund  
                    Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                    8 svar
                    473 visningar
                    0 gillar