Behöver hjälp att sätta ihop trolling utrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp att sätta ihop trolling utrustning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Kan tillägga mina erfarenheter av trollingen. Fyra spön på liten båt funkar ok i bra väder, kanske tom fem spön med mitttenspöt. Men om det blåser lite så blir det genast mer trickigt. Allt med grundvillkoret att man är ensam i båten.
    Båtuslingen vill ju aldrig hålla rätt kurs då man släpper styrandet och det tar en stund att få in alla grejor. Kul i början tyckte jag men slutade rätt snart med så många spön i.
    Tycker paravanerna ändå är rätt sas. Körde ofta med dem och hade bara två spön i vattnet. Funkar bra då man vill ha ett grundgående nära land och ett något djupare utanför.
    Gillar även jag Rapalas spöhållare. Finns kopior något billigare men det är inte samma kvalisort på dem.
    __________________________________________________ _____________________________

    Covfefe

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
      Kan tillägga mina erfarenheter av trollingen. Fyra spön på liten båt funkar ok i bra väder, kanske tom fem spön med mitttenspöt. Men om det blåser lite så blir det genast mer trickigt. Allt med grundvillkoret att man är ensam i båten.
      Båtuslingen vill ju aldrig hålla rätt kurs då man släpper styrandet och det tar en stund att få in alla grejor. Kul i början tyckte jag men slutade rätt snart med så många spön i.
      Tycker paravanerna ändå är rätt sas. Körde ofta med dem och hade bara två spön i vattnet. Funkar bra då man vill ha ett grundgående nära land och ett något djupare utanför.
      Gillar även jag Rapalas spöhållare. Finns kopior något billigare men det är inte samma kvalisort på dem.
      I Ralången som var mitt hemmavatten fanns en begränsning på max 2 spön/fiskare i båten. Hur det ser ut i Ylen vet jag inte som ska bli trådskaparens fiskeplats i framtiden vet jag inte.
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
      0 svar
      118 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Båtskär  
      Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
      0 svar
      96 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Gädd-jos  
      Arbetar...
      X