Köpa dragbil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa dragbil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av KG?
    Subaru är nog bland de vettigare alternativen man kan välja. Riktigt bra med lågväxel på en vanlig bil. Själv skulle jag kunna tänka mig en Touareg eller Audis nya jeep...Allt under 250 hkr går bort...
    Menar du 250 Hk eller skrev du fel och menade 250 tkr? Varför inte både och iofs?

Kommentera

• Subaru gör väl enbart 4wd bilar, dom och Land-Rover/Range Rover är väl dom enda som gör så?
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Vad jag vet kör dom permanent 4WD, ja. Inget tjafs med fördelning hit å dit. Den gör jobbet bra också :-) Jo förresten, snittförbrukningen med Silver Eagle bakom hamnade på ca 1,5-1,6 L/milen på landsväg. Rätt ok...

Kommentera

• Ursprungligen postat av KG?
          Subaru är nog bland de vettigare alternativen man kan välja. Riktigt bra med lågväxel på en vanlig bil. Själv skulle jag kunna tänka mig en Touareg eller Audis nya jeep...Allt under 250 hkr går bort...
          Varför stadsjeep ö h t? En Subba Outback 3.0 skulle sitta som en smäck. Stadsjeep känns mest patetiskt, vem skaffar en slitvarg för 6-700 papp? Stureplansfasoner! :-)

Kommentera

• Toyota är delägare i Subaru så det borgar väl för att finansiella musklerna finns?
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Ska hämta ut min Audi A4 2.0 TDI Quattro i slutet av januari. Tror att den blir en grym dragbil. Valde bort sportchassie för att få högre markfrigång, och typ 320NM i vrid. Återkommer med resultat

Kommentera

• Ursprungligen postat av m@
                Varför stadsjeep ö h t? En Subba Outback 3.0 skulle sitta som en smäck. Stadsjeep känns mest patetiskt, vem skaffar en slitvarg för 6-700 papp? Stureplansfasoner! :-)
                Jag gör det inte, ivarjefall inte än...Men en jeep har oftast bättre framkomlighet och bättre dragstyrka än en fyrhjulsdriven "vanlig" bil. Egentligen skulle man ha en winsch fram också, då behövde man aldrig fundera på iläggsplatser.

Olof; Jag menade 250 hästar, det behövs lite drag om man vill köra om med trailer efter.

Kommentera

• Det duger bra med en diffad volvo 940 med ltt, jag har inte hittat nått ställe där jag inte kan dra upp min tracker än iallfall... och den väger nästan 700 med släp...
                  Fiskar simmar inte på land.. därför får man dom inte där...

Kommentera

• Intressant är att dom senare Lexus varianterna med hybrid-drift kan dra släp, det kunde inte dom tidiga ifrån Honda, Lexus och Toyota.

Kommentera

• Jensen: Prova en lagomt brant välanvänd trollingramp i 5-6 minus grader=) Det rolig med välanvända ramper är att varje båt som åker upp lägger ett nytt lager is på rampen
                      Det är väll egentligen först då det börjar bli svårt. Drog upp min skuta (1300 kg med släpet ungefär) uppför en grusramp i somras, med framhjulsdrift. Visserligen fick jag fuska, och bara dra på "halva båten" så framändan på bilen trycktes ner istället för upp. Numera är det dock Quattro som gäller, inte gjort mig besviken än
                      Senast ändrad av RM; 2007-01-09, 13:17.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      785 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      256 visningar
                      0 gillar