Köpa dragbil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa dragbil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
    Hoppas en manuell klarar dra mina 320KG eller vad nu ekipaget väger Men som du säger, aut är ju absolute ingen nackdel, dock svårt att hitta till 98/97;orna.
    Trodde du skulle ha en Volvo
    Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flötet Visa inlägg
      Trodde du skulle ha en Volvo
      Skulle kollat på en eller ev. 2 idag, men har lite feber så vi får se, Alvedon kanske fixar biffen.
      sigpic

Kommentera

Skulle kollat på en eller ev. 2 idag, men har lite feber så vi får se, Alvedon kanske fixar biffen.
        samma skit här, har feber. Sticker till skövde i EM. Ska träna pb i dina trakter. Är där lördag och söndag. Ska du komma å kolla
        Mitt filmarkiv, Big game, extreme sports m.m.

Fannigan! Oreily! Your beard is notning compered ti mine!

Andrej Look at my ear! It`s even colder!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flötet Visa inlägg
          samma skit här, har feber. Sticker till skövde i EM. Ska träna pb i dina trakter. Är där lördag och söndag. Ska du komma å kolla
          Skulle ju varit skitkul. Men febern, fiskefrossan och billösheten sätter nog stopp för det
          sigpic

Kommentera

• Kan ju passa på att säga att min Impreza combi -95 är till salu.....
            //Cole
            http://sportfisher.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
              8500 mil? Antar att du menar 85000 mil?
              Nä jeeparna har man nu gått ifrån. Alltför tveksam kvalitet på växellådorna bla hos chrysler.

numera har man införskaffat sej en bmw528 touring. Bra med utrymme, snygga och med bakhjulsdrift. Otroligt komfort och bränslesnåla under litern (utan släp) vilket är riktigt bra för en sexa på 200 kusar. Kan inte bli bättre "trollingbil"
              JEEP:arna finns ju bara hos ett bilmärke å det är hos Chrysler. Alla andra är bara kopior som heter SUV. Tråkigt att JEEP hamnade hos Chrysler, med sitt dåliga rykte. Dock måste jag säga emot dig vad gäller växellådorna. På XJ:n (lilla Cherokeen) är det en beprövad konstruktion, med urkopplingsbar 4wd. Motor och låda är i det närmaste skottsäker. Granden däremot har problem med sin fördelningslåda å då blir det saftigt dyrt att byta. Så ge dig på en liten Cherokee
              Brottar fett...

Kommentera

bra köp med en 940 flode. Rejäla konstruktioner, hänger med på det mesta, perfekt med bakhjulsdrift. Kan annars tipsa om bmw E34 (88-96)som också har bakhjulsdrift men med lite mer komfort-prestanda. Dessutom med samma reservdelspriser som till volvon. Ligger riktigt bra till i pris i dag. Lycka till med bilköpet.

Kommentera

• Till att börja med så är jag skadad, svårt skadad när det gäller bilar. Jag kör rätt mycket varje år, har tävlat i banracing, körde terängbil i lumpen. Till att börja med så kan ni inte nämna volvo, haldex osv när vi pratar fyrhjulsdrift. Om ni skall ha en dragbil som ni kan lita på så är det mig vetterligen bara Audi (Quattro), Subaru, japs-pickup (King Cab osv) samt flera amerikaner som fungerar. Om jag klarar att traila vår trollingbåt på ca 1 ton med min Audi A4 1.8t (fwd) så går det med en V70 XC också. Grejen är att med riktig fyrhjulsdrift så hamnar man alldrig i problem, man får dels en helt annan stabilitet i släpet på landsväg, har man lågväxel så får man oftast optionen att låsa/spärra diferentialer =ovärdeligt vid svåra situationer. Vi drar ofta med min mors Impreza 2.0 Gl. Det är nästan fånigt vad den bilen tar sig fram, inte bara när vi drar båten. Jag har varit med och spårat i 50cm lössnö påväg till isbelagda tjärnar för rödigfiske, när hälften av snön går över huven på bilen, dragit ett bilsläp från Avesta till karlstad i 30cm nysnö med 1.3ton last. Rekomendationen är mycket enkel. Med båtsläpet efter så drar den ca 1.05liter/milen, det är j-t bra imo. Audin slickar i sig drygt 1.3liter pga trimchip. Kontentan är att köp en Legacy och bli nöjd. Just my 2 cents
                  Senast ändrad av Kunta; 2007-03-26, 09:36. Anledning: stavfel
                  //Kenth W

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kunta Visa inlägg
                    Till att börja med så är jag skadad, svårt skadad när det gäller bilar. Jag kör rätt mycket varje år, har tävlat i banracing, körde terängbil i lumpen. Till att börja med så kan ni inte nämna volvo, haldex osv när vi pratar fyrhjulsdrift. Om ni skall ha en dragbil som ni kan lita på så är det mig vetterligen bara Audi (Quattro), Subaru, japs-pickup (King Cab osv) samt flera amerikaner som fungerar. Om jag klarar att traila vår trollingbåt på ca 1 ton med min Audi A4 1.8t (fwd) så går det med en V70 XC också. Grejen är att med riktig fyrhjulsdrift så hamnar man alldrig i problem, man får dels en helt annan stabilitet i släpet på landsväg, har man lågväxel så får man oftast optionen att låsa/spärra diferentialer =ovärdeligt vid svåra situationer. Vi drar ofta med min mors Impreza 2.0 Gl. Det är nästan fånigt vad den bilen tar sig fram, inte bara när vi drar båten. Jag har varit med och spårat i 50cm lössnö påväg till isbelagda tjärnar för rödigfiske, när hälften av snön går över huven på bilen, dragit ett bilsläp från Avesta till karlstad i 30cm nysnö med 1.3ton last. Rekomendationen är mycket enkel. Med båtsläpet efter så drar den ca 1.05liter/milen, det är j-t bra imo. Audin slickar i sig drygt 1.3liter pga trimchip. Kontentan är att köp en Legacy och bli nöjd. Just my 2 cents
                    Låter som en trevlig outsider, men räcker bagageutrymmet åt en trollingfiskare..? Är det diffspärr på Imprezan eller "bara" diffbromsar? (Edit: Såg just att kontentan var Legacy och inte Impreza...)

Själv har jag kört SAAB 9000 med ett 1500-släp i ett antal år och klarat av ett otal av Sveriges trollingramper. Nu har jag en Toyota LandCruiser 90 och jag har svårt att föreställa mig en mer pålitlig och robust arbetshäst...
                    /Magic

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                      Låter som en trevlig outsider, men räcker bagageutrymmet åt en trollingfiskare..? Är det diffspärr på Imprezan eller "bara" diffbromsar? (Edit: Såg just att kontentan var Legacy och inte Impreza...)
                      ...
                      Jo Imprezan är inte alls stor men eftersom vi lastar det mesta i båten så funkar det. Legacyn och speciellt den nya karossen från 04 är otroligt mycket rymligare/bekvämare. Imprezan har diffbroms/spärr. Den bromsar bak och låser mellan diffen på lågväxeln samt hillholder Legacyn har samma system om det är manuell låda. Så här ser ekipaget ut:
                      Bifogade filer
                      //Kenth W

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      722 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                      8 svar
                      473 visningar
                      0 gillar