tappat en djuprigg i dag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tappat en djuprigg i dag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Old Firehand
    ...där teleskoprören går in.

Jag har hört någonstans att Sportsmanship i Göteborg är marknadsansvariga för Cannon djupriggar idag. Förhoppningsvis kan du få hjälp därifrån.
    Kontakta dem och hör.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand

Kommentera

Jag har för mig att det är livstids garanti på Cannons djupriggar.
      Gamle Firehand har du nånsin hört det i Sverige att det gäller i USA vet jag redan men själv har jag som sagt aldrig hört det här tvärtom för längesedan när jag spräckte en dual rod holder front mount bracket ringde jag Normark som lät meddela mej att den kostade 400kr + eventuell frakt att ersätta.
      Blev ursinning och kontaktade Cannon i USA då jag visste att det var livstids garanti på plast delar där påpekade problemet med skärpa 14 dagar senare damp den ned i brevlådan free of charge
      Senast ändrad av TAMTAM; 2006-11-18, 20:20.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
        Jag har för mig att det är livstids garanti på Cannons djupriggar.
        Gamle Firehand har du nånsin hört det i Sverige att det gäller i USA vet jag redan men själv har jag som sagt aldrig hört det här tvärtom för längesedan när jag spräckte en dual rod holder front mount bracket ringde jag Normark som lät meddela mej att den kostade 400kr + frakt att ersätta.
        Blev ursinning och kontaktade Cannon i USA då jag visste att det var livstids garanti på plast delar påpekade problemet med skärpa 14 dagar senare damp den ned i brevlådan free of charge
        Hej TamTam; Jag har köpt mina Cannon Mag 10 djupriggar med livstids garanti här i Sverige av Normark Scandinavia. Mina erfarenheter av Normark är mycket positiva när det gäller prylar av deras varumärken som inköpts här i Sverige och där det kan bevisas att Normark varit leverantör. Därför kan jag inte tänka mig att inte få garantifel åtgärdade så länge som Normark är garantiansvarig agent. Alla andra prylar där Normark varit säljare och agent har jag fått reklamationer åtgärdade utan minsta lilla problem ända sedan de startade årskiftet 1971 -72. När en ny agent tar över marknaden brukar han även ta över tidigare agents ansvar. Så har varit kutym sedan jag började sälja fiskeprylar.
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

Låt oss se om de lever upp till detta då Jojon här har du chansen att få hjälp inom landet (utan att det kostar något)mvh

Kommentera

Tror inte du behöver nån säkerhets grej alls på en Scotty den enda som är känd för nåt liknande är Cannons lågprofils snurra där har det hänt att den krackat upp och riggen ramlat överbord, speciellt på långbommade tunga elriggar sanningen är att Cannons "space age polymer" inte är något vidare speciellt inte om basen lämnas ute vind för våg på båten sol kyla och ålder tar på den.
            Om någon behöver reservdelar till humant pris: www.captgarys.com
            Nja, jag har Cannons elriggar, fästplata men det är det enda!
            Så som stackers, utlösare och retrivrar mm är Scottys prylar..
            Funderar på om det går att modda Scottys swivelbase så dom passar till Cannon??
            Verkar som om dom är bättre(?), och billigare är dom!
            Fan det låter ju inge bra att cannon har problem med sina riggar nu när jag har såna
            Men fick dom till riktigt riktigt riktigt BRA pris... Så jag kunde helt enkelt inte motstå att låta bli
            [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Kommentera

Ehh....lite utanför ämnet kanske men, är det någon som någonsin haft problem med Cannons big body base riggar, dvs storleken större än Unitroll....mag 10, 15, 20, digi-troll, marlin osv...? Jag själv kör med ett par äldre digi-troll och jämfört med easy & uni troll som jag kört med tidigare så verkar dessa betydligt mer robusta.

Kommentera

Låt oss se om de lever upp till detta då Jojon här har du chansen att få hjälp inom landet (utan att det kostar något)mvh
                trots att dom är köpta i usa?

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
                  Ja har dom "World wide garantier" ska det inte vara några problem vart dom är köpta!

Men en del är jälvligt griniga:
                  Tex jag skulle beställa en instruktions bok till min garmin 2006C GPS, Ringde garmin Sverige
                  och dom ville ha ett serienr tror jag att det var..
                  Det skulle vara en klisterlapp på baksidan, och den hade ju naturligtvis fallit bort..
                  Då vart det kalla handen direkt.
                  Jag vart som ett frågetecken?
                  Dom behövde promt veta om den var såld i sverige.
                  För en instruktionsbok!!?
                  Jag kontrade med att det är ju samma grejor i sverige som tex usa.. men det hjälpte föga.
                  Jäkla konstig service tycker jag.
                  [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Kommentera

Jojon antar att det var low profile sviwel basen som gick (snurrplattan)
                    Är det den hära du menar så måste man kanske ta och byta ut dom till nästa år till Big jon
                    Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av jojon80
                      Ooops missade det nej handlar man utomlands får man nog räkna med att sköta problemen utomlands också.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      754 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      254 visningar
                      0 gillar