Ursprungligen postat av MastaPike
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilka trollingrullar ska jag köpa!?
Collapse
X
-
Daiwa Sealine SG47 finns på Cabelas för ca 90$ styck, köp 10st därifrån så kommer du undan billigare än 7000.. lär ju kunna få ytterligare rabatt om man köper 10.. men då äre ju det där med tull och moms oxå.. klarade mig dock undan den nu när jag och ett par kompisar beställde från basspro sist.. grymma rullar till grymt pris blire ju iaf!
Kommentera
-
Jag tycker man kan tolka svaren ovanför som om du ska köpa SG47:or... Det ska dock som Tumlaren säger vara LCA, inte LC eller Acudepth.Ursprungligen postat av LärlingenOkej, så det finns inga andra alternativ än Daiwa Sealine SG47 ??
En variant på Flodebanans förslag är att leta igenom garderoben och sätta begagnade Ambassadeurer på riggspöna. Ytterligare en lösning är att skaffa dig en fiskekompis som köper hälften av spöna/rullarna tills ni har råd att skaffa var sin utrustning.
Det du ska satsa på när du börjar trolla är just bra rullar och en bra flytoverall. Resten är av lägre prio./Magic
Kommentera
-
kolla med öggessjö fiske 0380-23089 han har bra priser o kan en del om trolling
Kommentera
-
-
helt rätt köpa sg 47:or Som jonas skriver tar folk ganska bra betalt för dom begagnade, en del tror sej få ut 8-900 kr st för dom och då har dom ju hängt med ett tag.. fantasipriser. Men ibland kan man hitta för 600 kr st med lina, men då ska dom vara i riktigt fint skick om det ska löna sej.Ursprungligen postat av Jonas 37Dyrt jag gav 9995kr för 10st modellen med med dubbla kullager och metallspole.Har sett att folk som annonserar på blocket begär fantasipriser för dom så du kan lika gärna köpa nya.
Tipset är ju annars att köpa nya kostar runt 9000kr på olssons för 10 st. har jag för mej. Köp annars 6 st och kör med några gamla amb. på riggspöna som flode skrev. Mycket vettigt förslag
Kommentera
-
shimano triton är mycket fina rullar, synd på avsaknaden av räkneverk, och dom kostar ändå så pass mycket så att mellanskillnaden till sg47orna är så liten så det är lika bra köpa dom ist. Min åsiktUrsprungligen postat av jojhttp://www.willyssportfiske.se/Produ...aspx?id=104934 Saknar räkneverk dock
Kommentera
-
Jag var så dum att jag bara köpte en för Shimano några år sedan, då såldes dom för 499...Ursprungligen postat av jojon80shimano triton är mycket fina rullar, synd på avsaknaden av räkneverk, och dom kostar ändå så pass mycket så att mellanskillnaden till sg47orna är så liten så det är lika bra köpa dom ist. Min åsikt
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
704 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg