Vilka trollingrullar ska jag köpa!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka trollingrullar ska jag köpa!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Lärlingen
    Har funderat lite på Okuma Magda medans jag väntar på svar från attitudebaits om Daiwa rullar, men vilka magdor är bäst finns ju lite olika?
    Okuma Magda pro 30DX eller 30D men vad är skillnaden på dom?
    Nån som vet??
    Tacksam för svar!
    Du får tio st Okuma Convector CN30-45 LC (0,45 lina på alla) av mej för 4000kr de är lite begagnade men funkar som de ska.
    Lite roligt att läsa tråden här man får nästan för sej att vi fiskar tarponer i 30gradigt vatten då behövs slirbromsar som står emot enorma långrusningar!
    Icke så i Sverige väldigt få fiskar här som bjuder på sådana upplevelser
    Okuma är inte det bästa som finns men de stoppar allt i våra farvatten utan problem det kan du vara säker på en av rullarna till försäljning stoppade en mycket stor Östersjölax utan minsta problem de andra fixade mindre fisk utan problem också själv ska jag skaffa Okuma Catalina LC därav försäljningen
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
      Okuma är inte det bästa som finns men de stoppar allt i våra farvatten utan problem det kan du vara säker på en av rullarna till försäljning stoppade en mycket stor Östersjölax utan minsta problem de andra fixade mindre fisk utan problem också själv ska jag skaffa Okuma Catalina LC därav försäljningen
      Dom såg finna ut Catalina rullarna

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM
        Du får tio st Okuma Convector CN30-45 LC (0,45 lina på alla) av mej för 4000kr de är lite begagnade men funkar som de ska.
        Lite roligt att läsa tråden här man får nästan för sej att vi fiskar tarponer i 30gradigt vatten då behövs slirbromsar som står emot enorma långrusningar!
        Icke så i Sverige väldigt få fiskar här som bjuder på sådana upplevelser
        Okej, hur "lite begagnade" är dom och hur gamla är dom??
        Lite lockande är det ju, fast jag hade tänkt och köpt nytt för en gångskull..
        [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av PÅK
          Kartplottern är en av mina topp 10 bästa köp alla kategorier - någonsin. Plötsligt blev det roligt att åka båt på okända vatten.
          Vad har du för kartplotter?
          Smaken är som baken...

Kommentera

Nä, nu har jag tappat tålamodet med USA killarna...
            Har inte fått någon prisuppgift än..
            Det har ju bara gått en och en halv månad!!
            Så det får bli rullar från svenska handlare även om det är dyrare!!

Blir nog 10 okuma Magda dx från olssons, bra pris och snabb service är värt mycket i mina ögon!
            Får tacka för alla tipps!!

Nu laddar vi för trolling 2007...

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
              Jag tycker man kan tolka svaren ovanför som om du ska köpa SG47:or... Det ska dock som Tumlaren säger vara LCA, inte LC eller Acudepth.
              Är det något fel på Accudepth rullarna eller är det bara att dom är utan kullager

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Hvis du ville se nærmere på TICA SP348, så fåes de her til Dkr 399,-

Daiwas SG47LC koster Dkr 799,- her og der er tilbud på 2 for Dkr 750,-/stk

Selv om det er Udsalg/REA priser, så bør du stadig forhandle om prisen ved køb af 10 stk.
                //Claus Rix

"If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

Kommentera

Rullar

Surfade lite och kollade på linhjul och pulkor på ymsfiske.com och hittade Tica SS 248 LC med räkneverk i tio pack för 5999:-. Dom är då ett bättre alternativ än Magda pro dx. Känner flera trollare som har Tica rullarna och dom är då bra nöjda.

Kommentera

Ursprungligen postat av Durham66 Visa inlägg
                    Surfade lite och kollade på linhjul och pulkor på ymsfiske.com och hittade Tica SS 248 LC med räkneverk i tio pack för 5999:-. Dom är då ett bättre alternativ än Magda pro dx. Känner flera trollare som har Tica rullarna och dom är då bra nöjda.
                    Ja, jag såg det här för någon vecka sen men tycker att det går på för lite lina på dom.

Kommentera

Är det någon av er här i tråden som är intresserad av att köpa
                      Tica 248/348c trollingrullar?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      722 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                      8 svar
                      478 visningar
                      0 gillar