Ursprungligen postat av hjösen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trollingbar
Collapse
X
-
Det där med grabbräcken har jag verkligen tänkt på. Det hade varit det absolut bästa. Men då är ju haken att kapellet inte passar längre. Riktigt surt. Det hade varit så jävla bra med grabbräcken som går att ta av! Men men. Båten är ju inte så stor, så jag får pula vidare. Om jag viker några kvällar åt detta så ska det nog lösa sig... Men tack för hjälpen.go fish
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80 Visa inläggKan också rekomendera hydroscands fästen. Alufästena är idiotsäkra. Håller för vad som helst. Använt dom till att bygga mina spöhållare blaMvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80 Visa inläggKan också rekomendera hydroscands fästen. Alufästena är idiotsäkra. Håller för vad som helst. Använt dom till att bygga mina spöhållare bla
/Osmerus
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80 Visa inläggKan också rekomendera hydroscands fästen. Alufästena är idiotsäkra. Håller för vad som helst. Använt dom till att bygga mina spöhållare bla
Hej!
Är det din båt detta hjul sitter på och med svarta loppor till tvärgående röret????????????????????????
Hur funkar bromsen på detta rulatorhjul??
Håller denna "loppa" att hålla fast röret på detta plattjärn??
Ser vekt ut!!!
Jag svetsade klart allt och lämnade allt på kromning och det fick en hel annan finnish!!!!
Bara ett tips!!
Mvh/Anchovyman
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Anchovyman Visa inläggHej!
Är det din båt detta hjul sitter på och med svarta loppor till tvärgående röret????????????????????????
Hur funkar bromsen på detta rulatorhjul??
Håller denna "loppa" att hålla fast röret på detta plattjärn??
Ser vekt ut!!!
Jag svetsade klart allt och lämnade allt på kromning och det fick en hel annan finnish!!!!
Bara ett tips!!
Mvh
På bilden hade jag enbart svetsat mina plattjärn till hydrofästet med en invändig svets i ett borrat 10mm hål. Och det höll.. - ett tag. spöhållarna ville vrida sej i sidled så numer har jag svetsat dom i över och underkant, du kan se mer bilder i min tråd "jojons nya budgetprojekt" uppdaterar med bilder
menar du att du har kromat dina spöhållare? Wow det var riktigt uber. Själv tycker man att man har riktigt snyggt som har polerat rostfritt
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Osmerus Visa inläggJojon80: Jag gillar dina spöhållare. Har sett bilder på dom i en annan tråd. Hade tänkt bygga mig några liknande så jag har skaffat mig en knippe sådana fästen från hydroscand. Har du några mått på dina spöhållare? Är det 38mm rör? Hur tjocka? Hur långa?
/Osmerus
nej det är standardmått som finns på syrafast och det är utvändigt 45mm. Invändigt 41mm. 38 mm rör tycker jag låter lite vekt tänk på att du snabbt ska kunna få ur spöt vid ett ev hugg. Beror lite på vad du har för tjocklek på handtaget på spöna ifs, men bättre gå upp lite så är du säker du får plats även om du köper nya spön.
2mm godstjocklek 220mm långa.Senast ändrad av jojon80; 2007-03-09, 21:12.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägghej!
nej det är standardmått som finns på syrafast och det är utvändigt 45mm. Invändigt 41mm. 38 mm rör tycker jag låter lite vekt tänk på att du snabbt ska kunna få ur spöt vid ett ev hugg. Beror lite på vad du har för tjocklek på handtaget på spöna ifs, men bättre gå upp lite så är du säker du får plats även om du köper nya spön.
2mm godstjocklek 220mm långa.
/Osmerus
Kommentera
-
Rostfritt är ganska enkelt att svetsa med pinne bara man har rätt tråd och rätt ström. Svetsar du MIG/MAG så är det viktigaste att det är rostfri tråd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Osmerus Visa inläggTusen tack. Ska iväg och se vart man kan få tag i dom till bra pris. Förresten, körde du med pinnsvets? Måste man inte vara ganska grym på svetsning för att få till det då? Själv lämnar jag nog bort det till nån polare som kan. Dock vet jag inte vilken typ av svets han har. Ingen TIG i alla fall. MIG/MAG eller pinne tror jag. Vilket är bäst av dom två till RF?
/Osmerus
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
2024-08-04, 19:02 -
-
Svar till Oskwig Pike spöhållareav xNekkTack för tipsen!
Gjorde likt Kona och beställde ett gäng längre bultar (8 cm) i stl. M6...2 Foton-
2024-07-17, 13:00 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
|
19 svar
905 visningar
0 gillar
|