Trolla Kanadaröding - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolla Kanadaröding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Trolla Kanadaröding

    Hej.

    Tjejen och hennes familj har ett hus uppe i tärnaby. Första gången vi var där för två år sen var jag givetvis tvungen att bege mig ut och fiska. Lyckades faktiskt lura upp både en öring på 1.6 kg och en kanadaröding på 2.5 kg. Förmodligen ren nybörjartur. Men nu ska vi upp igen efter midsommar och jag tänkte ge det en mer seriös chans. Båten jag har att tillgå är inget vidare men jag ska nog kunna klara av att trolla med 4 spön. Djupriggar är inte att tänka på.. Men det borde funka med paravaner och clips? Ni får gärna ge tips på beten, wobblers/skedar? Även hur ni riggar? Vad ska man använda för tafsar, lekanden osv? Vilka djup ska presentera betena på, tider på dygnet som funkar osv?

    Alla tips mottages gladeligen!

    Skitfiske
    Senast ändrad av Algots; 2019-06-06, 11:54.

  • #2
    En av Sveriges häftigaste fiskar du gett dig på!

    Börja med att söka igenom Storfiskregistret bland alla anmälda kanadicker och försök hitta några gemensamma nämnare.

    Min erfarenhet är att Kanadarödingen likt den vanliga rödingen är sol/finväders fiskar.

    Kör hårt o länge / Skitfiske

    Kommentera


    • #3
      Hej har trollat kanada sedan 90 talet och testat å provat allt möjligt. Min favorit just nu är ett bete som heter J-pod. En plugg variant.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
      0 svar
      118 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Båtskär  
      Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
      0 svar
      96 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Gädd-jos  
      Arbetar...
      X