Gädd drag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädd drag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gädd drag?

    Dessa har jag i lådorna, ingen över 20cm
    är dom för små för grov senhöst gädda?
    Bifogade filer

  • #2
    Det korta svaret är: Nej

    Kommentera


    • #3
      ok, nice
      tänkte köpa några gamlaklassiker annars, större zalt o swim whizz, och kanske ett stort gummibete.

      Kommentera


      • #4
        Men denna stinger är väl för kort?
        Bifogade filer

        Kommentera


        • #5
          Dom där lär alla funka finfint!!!

          Cisco Kid i 1800strl är ju annars en till sån klassiker som e kanon å ha liggande i lådan!!!

          Annars tycker jag att ju senare på hösten det blir desto bättre å bättre börjar större flatsidade slött vickande vobblers likt 13" Grandma gå... och när det börjar på vara riktigt kallt i vattnet så kan ju en go tail va fint å kasta på dom vobblersarna!!!

          Angående stingern så beror det väl på? Det kan ju funka å ha precis sådär, lika väl som att det kan hända att man hade velat ha den längre bak när nån gädda kommer å knipsar stjärten av den.... men, jag hade nog valt att ha stingern lite längre så att man så att säga lyckas "sprida ut" krokarna lite mer då det ju på bilden blir lite som att du har alla krokarna precis på ungefär samma område så att säga!

          Var ute och rodde drag idag i ~4tim i den helvetiska helvetes-ekan jag härjar runt i... blev bara ett gäng mindre gäddor tyvärr och dom stora höll sig till min stora sorg undan...

          Lyckligtvis nu när man flyttat neröver (Zinkgruvan) så har man väl i alla fall lite längre tid på sig än förr då man bodde i norrbotten... så, vem vet, man kanske lyckas få lura upp nåt stort i år ännu.. bara jag antingen orkar fortsätta å ro i den där skiten eller lyckas råka ramla över nån mer OK båt me motor!

          mvh /peter
          https://www.facebook.com/OKspinners/

          Kommentera


          • #6
            Både Swim Whizz och kopian Believer samt Zalt går det att fånga 13 kilo+ Monstergäddor på.. Det har mina vänner Fredrik Johansson och hans kompis Jimmie i Enköping gång på gång visat prov på...

            Rätt plats, rätt tid, rätt teknik och rätt bete och du är snart ny medlem i 15 kilo+ Gädd-Gänget...

            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm



            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
              Dom där lär alla funka finfint!!!

              Cisco Kid i 1800strl är ju annars en till sån klassiker som e kanon å ha liggande i lådan!!!

              Annars tycker jag att ju senare på hösten det blir desto bättre å bättre börjar större flatsidade slött vickande vobblers likt 13" Grandma gå... och när det börjar på vara riktigt kallt i vattnet så kan ju en go tail va fint å kasta på dom vobblersarna!!!

              Angående stingern så beror det väl på? Det kan ju funka å ha precis sådär, lika väl som att det kan hända att man hade velat ha den längre bak när nån gädda kommer å knipsar stjärten av den.... men, jag hade nog valt att ha stingern lite längre så att man så att säga lyckas "sprida ut" krokarna lite mer då det ju på bilden blir lite som att du har alla krokarna precis på ungefär samma område så att säga!

              Var ute och rodde drag idag i ~4tim i den helvetiska helvetes-ekan jag härjar runt i... blev bara ett gäng mindre gäddor tyvärr och dom stora höll sig till min stora sorg undan...

              Lyckligtvis nu när man flyttat neröver (Zinkgruvan) så har man väl i alla fall lite längre tid på sig än förr då man bodde i norrbotten... så, vem vet, man kanske lyckas få lura upp nåt stort i år ännu.. bara jag antingen orkar fortsätta å ro i den där skiten eller lyckas råka ramla över nån mer OK båt me motor!

              mvh /peter
              hmm flatsidade wooblers?

              tänker mig nån som är hög som ger stor sida eller?
              exempel på sådan?

              gummibeten vet jag finns med bred profil.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
                Dessa har jag i lådorna, ingen över 20cm
                är dom för små för grov senhöst gädda?
                https://sv.wikipedia.org/wiki/Swim_Whizz

                Old Firehand
                Leif Engström

                http://www.trumman.com/fisketips.htm

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Både Swim Whizz och kopian Believer samt Zalt går det att fånga 13 kilo+ Monstergäddor på.. Det har mina vänner Fredrik Johansson och hans kompis Jimmie i Enköping gång på gång visat prov på...

                  Rätt plats, rätt tid, rätt teknik och rätt bete och du är snart ny medlem i 15 kilo+ Gädd-Gänget...

                  Old Firehand
                  Leif Engström

                  http://www.trumman.com/fisketips.htm


                  tänkte gå med i juniorklubben först +10kg

                  jag har nog 10st över 7kg men ingen 10a, topp på 9,2kg

                  jag har ju en rödvit swim whizz,, men 15cm....

                  funderademest om jag borde ha nått 25-30cm

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

                    tänkte gå med i juniorklubben först +10kg

                    jag har nog 10st över 7kg men ingen 10a, topp på 9,2kg

                    jag har ju en rödvit swim whizz,, men 15cm....

                    funderademest om jag borde ha nått 25-30cm
                    "Rödluvan" är säkrare vid fiske efter Gös än Gädda, men du kan ju alltid måla den gul med svarta ränder...

                    https://www.google.se/search?q=leif+...=1572533875529

                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Båtskär, 2023-07-02, 22:35
                    0 svar
                    115 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Båtskär  
                    Startad av Gädd-jos, 2023-08-19, 11:17
                    0 svar
                    91 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Arbetar...
                    X