Trollingskedar färger? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trollingskedar färger?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

You are still going strong, relik blir man inte förrän i graven...

Eller risk för gäddmartyr!

/MT
    Muskie, är och förblir en dröm... familjen vägrar låta mig åka! Men vi (polarna) har planer på Wisconsin ändå!
    Senast ändrad av Muskytracker; 2007-02-27, 20:45.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inlägg
      Yepp, det var Billy som drillade laxen. Togs på gul/blank stor Dipsy och silverflash Raptor!

MVH

/MT
      Precis samma recept som på min då...

Du får gärna lifta ut i Flippern för lite sommartrolling nån gång

//
      Johan
      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Hade varit jäkligt skoj Johan!

/MT

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej MadMats; Northern King introducerades i mars 1992 här i Sverige. Den 10april 1992 tog Lars Scharin från Ronneby "Nytt Svenskt Laxrekord" utanför Hanö med en 26,36 kilo tung lax på ett Northern King Mag S2. Flertalet av Northern King färgerna kan du studera och köpa på internetsidan www.trumman.com.

Samma år registrerades ytterligare tre laxar över 22 kilos vikt fångade på Northern King Mag. Den välkände laxtrollaren Tommy Hösli, Skara fångade den 8 maj 1992 en 24,18 kilos lax på Northern King Mag sydväst om Tärnö. Den 30 maj 1992 fångade välkände storfiskaren Jörgen Larsson, V. Torup, numera chefredaktör för tidningen FiskeFeber, en 22,94 kilo tung lax i Hanöbukten på Northern King Mag. Den 17 april 1992 fångade Lars "Rydarn" Fornander, Ryd också en 22,94 kilo tung lax i Hanöbukten på Northern King Mag.

Sedan 1992 har fler än fyrtiofem laxar över 20 kilos vikt fångats och registrerats på Northern King Mag. Den 13 maj 1993 fångade Thommy Bengtsson, Karlshamn en 26,72 kilos jättelax och tillika IGFA Världsrekord på Northern King Mag S6. Ett magert laxår som 1998 fångades den 7 maj en 26,52 kilos lax på Northern King Mag S2 i Pukaviken av Göran Pettersson, Sibbhult. Den 7 juni 1998 fångade Morgan Lewin, Örebro en 26,50 kilo tung lax på Northern King Mag vid Landsort. Listan kan göras hur lång som helst på jättelaxar som fångats på Northern King Mag "Östersjöns Laxdrag Nr 1" !

Vissa Northern King Mag färger har visat sig vara otroliga "magneter" när det gäller att fånga Östersjöns storlaxar. De fångstrikaste NK Mag färgerna är i bokstavsordning EM-D (Emerald med svarta prickar), FROG-D (FROG med svarta prickar), GC, GC-17, GLFG, MON, S2, S4, S5, S6, SC-17, SCBE, SGCG, SLL, WAHOO, YGG och YJ.

När det gäller senare års Hologramfärger av Northern King Mag har följande färger varit mycket fångstsäkra H-BC, H-CP, H-EM, H-FT, H-GC, H-GLBW och H-RB.

Det allra senaste Northern King tillskottet för sommarlaxarna och uppväxtlaxarna i Östersjön är Northern King A-Mag Aluminium Flasher, superlätta försilvrade aluminiumskedar i färgerna BC, BSPO, CHS, GC, GCF, GLBW, RB och den verkliga superskeden WAHOO.

Go for the Giant Baltic Salmons!
          Old Firehand
          Ingen dålig sammanställning över fångststatistiken du
          presenterar.
          Trummans hemsida känner jag mycket väl till.
          Har beställt ett gäng NK skedar där tidigare. (bra sortíment).
          Betr'äffande dina föreslagna färger så finns där flera som jag
          ej provat.
          Kanske blir en shoppingrunda snart.
          Tackar

Kommentera

[QUOTE=Fullgubben;246265]Kolla runt lite på Amerikanska siter om de inte finns på Trumman. Jag fick en på 15,5 i somras på GGT och några dagar tidigare tappade polarn en stark fisk från min båt som tackade för sig efter 20 min på BKGS. Ytterligare ett par mindre fiskar på BKGS håvades åxå. Svart för fan![/QUOTE
            Håller med.
            Det borde ju bli en ganska fin siluett mot himlen med ett svart
            bete. Speciellt mulna dagar.
            De mörkare färgerna är nog lite underskattade.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inlägg
              Hade varit jäkligt skoj Johan!

/MT
              Då fixar vi det nån gång

Fan, trolling-abstinensen är total nu
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av madmats Visa inlägg
                Blev intresserad av färgen GGT med guldbotten som du nämner, har dock inte
                hittat den på Northen kings färgkartor? Endast färgen GT med silver botten.
                Var kan man få tag på GGT:n
                Hej Mad-Mats; Jag försökte gå en på fabrikens egen hemsida http://www.northernkinglures.com/ för att hitta din önskade färg GGT. Jag kommer inte in på sidan. Antingen håller de på att göra om sidan, eller så har Northern King Lures ...ve och fasa...försvunnit!
                Go for the Giant Salmons!
                Old Firehand

Kommentera

Hej Mad-Mats; Jag försökte gå en på fabrikens egen hemsida http://www.northernkinglures.com/ för att hitta din önskade färg GGT. Jag kommer inte in på sidan. Antingen håller de på att göra om sidan, eller så har Northern King Lures ...ve och fasa...försvunnit!
                  Go for the Giant Salmons!
                  Old Firehand
                  Hej igen Old firehand
                  Har själv försökt komma in på den sidan de senaste 2 dagarna.
                  Förhoppningsvis gör de bara om sidan.

Kommentera

Ursprungligen postat av madmats Visa inlägg
                    Hej igen Old firehand
                    Har själv försökt komma in på den sidan de senaste 2 dagarna.
                    Förhoppningsvis gör de bara om sidan.
                    Hej igen Mad-Mats; Den välkände vinnaren i många Trolling-Derbyn i Lake Ontario på 1980-talet, Pat Distaffen var också den som startade och ägde Northern King Lures. Han gick bort för fem år sedan och dottern Berverly Cahill och sonen John Distaffen tog över företaget när pappan gått till de sagolika fiskevattnen OverThere! Den första familjemedlemmen jag fick kontakt med var Pats mor Etta Distaffen som jag började köpa Northern King trollingdrag av redan 1986. När jag samma år blev övertygad om hur bra NK-28var på att locka havsöring till hugg försökte jag övertyga sportfiskebutikerna om Northern Kings förträfflighet. Resten vet du redan!
                    Go for the Giant Salmons and Trouts!
                    Old Firehand

Kommentera

Hej igen Mad-Mats; Den välkände vinnaren i många Trolling-Derbyn i Lake Ontario på 1980-talet, Pat Distaffen var också den som startade och ägde Northern King Lures. Han gick bort för fem år sedan och dottern Berverly Cahill och sonen John Distaffen tog över företaget när pappan gått till de sagolika fiskevattnen OverThere! Den första familjemedlemmen jag fick kontakt med var Pats mor Etta Distaffen som jag började köpa Northern King trollingdrag av redan 1986. När jag samma år blev övertygad om hur bra NK-28var på att locka havsöring till hugg försökte jag övertyga sportfiskebutikerna om Northern Kings förträfflighet. Resten vet du redan!
                      Go for the Giant Salmons and Trouts!
                      Old Firehand
                      Det var intressant information.
                      Beträffande Nk28 så har jag några ofiskade.
                      Kanske skulle prova dem på havsöring.
                      I vilken fart fiskar de bäst? Föresten så har det väl
                      kommit en lättare variant av NK28 på senare år om
                      jag inte minns fel. En annan inressant sked är
                      NK4D. Har du någon erfarenhet av den?

madmats

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg