Ursprungligen postat av Everflow
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
paravan?
Collapse
X
-
shitlaken e bättre,jag var missnöjd med mina gw,därför gjorde jag grövre flytblock till mina:50mm*50mm mot gw:s30¤30 mm ,vägde gw:0.22kg,shitlake :0.26kg,skillnad i vikt e marginell,däremot e shitlaken 150mm hög totalt mot gw120mm .sen att det e bättre kvalle på både lim ,flytblock;och plåt e ju bara bonus,dom drar större beten bättre,man kan alltid förbättra grejor ewerflow,det handlar bara om lägga ner lite extra tid,,!
-
Ja bara för att gw kanske är bra, betyder det ju inte att man kan förbättra den. Och här kom ju svart på vitt varför och hur!Ursprungligen postat av pike14500 Visa inläggshitlaken e bättre,jag var missnöjd med mina gw,därför gjorde jag grövre flytblock till mina:50mm*50mm mot gw:s30¤30 mm ,vägde gw:0.22kg,shitlake :0.26kg,skillnad i vikt e marginell,däremot e shitlaken 150mm hög totalt mot gw120mm .sen att det e bättre kvalle på både lim ,flytblock;och plåt e ju bara bonus,dom drar större beten bättre,man kan alltid förbättra grejor ewerflow,det handlar bara om lägga ner lite extra tid,,!
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
vid tillfälle så skall jag prova dina paravaner, det är inte det att jag misstror dig, bara det att jag är skeptisk till att de skall vara större än GW.. även om det är marginellt.Ursprungligen postat av pike14500 Visa inläggshitlaken e bättre,jag var missnöjd med mina gw,därför gjorde jag grövre flytblock till mina:50mm*50mm mot gw:s30¤30 mm ,vägde gw:0.22kg,shitlake :0.26kg,skillnad i vikt e marginell,däremot e shitlaken 150mm hög totalt mot gw120mm .sen att det e bättre kvalle på både lim ,flytblock;och plåt e ju bara bonus,dom drar större beten bättre,man kan alltid förbättra grejor ewerflow,det handlar bara om lägga ner lite extra tid,,!
Jag har dock fortfarande svårt att se hur du kunde bli missnöjd med GW... .. men, men, man har väl olika krav
.
Kommentera
-
Har kört rätt mycket med great light, den lilla. Funkar kanon när man kör med betesfisk i låga farter, drar bra i 0.5 och stor betesfisk. Lätta att veva in utan motstånd vid snabba rensningar.
Sköra? Har drillat mer än 20 gäddor över tio kg, stora laxar och öringar på mina 4 paravaner. Inget fel på dom..
Är riktigt jävla nöjd!
Kommentera
-
just det ,gillar man rost + att flytblocken lossnar å går sönder så gärna för mig,jag gillar inte det iaf,vad gör det att den lite större då ,tyngden e nästan samma?Ursprungligen postat av Everflow Visa inläggvid tillfälle så skall jag prova dina paravaner, det är inte det att jag misstror dig, bara det att jag är skeptisk till att de skall vara större än GW.. även om det är marginellt.
Jag har dock fortfarande svårt att se hur du kunde bli missnöjd med GW... .. men, men, man har väl olika krav
.
Kommentera
-
Jag tycker så här!
Det är inget snack om att Gw är riktigt bra grejer.
Det är heller inget snack om att Shitlake är himlans bra med.
Jag valde Shitlake iom den personliga servicen och hjälpen jag fick.
Priset i detta fall var ganska oviktigt. En 50lapp hit och dit när man får snacka med konstruktören personligt osv osv.
faktum var att jag inte visste vilken som skulle vara bäst, inte heller brydde jag mig igentligen, det jag brydde mig om var att den var upp till min standard och vad jag önskade. Sen så gillar jag lite speciella prylar, och shitlaken är speciell, utgångsläge GW, sen förbättringar gjorda för maximal prestanda..
Så GW hit och Shitlake dit. Båda duger säkert, vill man vara lite speciell så kan man ju välja Shitlaken, den är kalas.
Lååång tråd om ett ganska kort ämne, men trevlig
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
KG kolla denna tas bort på nolltid där bak sitter en knapp som dras rakt upp bara så är linan fri, naturligtvis måste man trycka till utlösaren fram också förstås drar mycket bra tror inte det finns nåt bättre har själv kört den med mer än 200fot ute i lungt väder inga problem iofs med lätta beten men den tål verkligen att lastas ner.Ursprungligen postat av KG? Visa inläggNi kör aldrig med två utlösare och plockar bort paravanen vid båtkanten? Brukar göra så när jag trollar gös för att slippa drilla med paravanen på. Fast det kanske inte funkar något vidare vid gäddfiske?
En annan egenhet den har är att den har en mycket kraftig anfallsvinkel mot vattnet vilket gör att den strävar och strävar utåt ända tills den inte orkar längre då hasar den till över ytan nån meter eller två med jämna mellanrum ser riktigt giftigt ut då detta måste påverka betets gång.
Själv använder jag både spöparavaner och pulkor beror alldeles på vad man jagar behöver man gå ordentligt djupt med spridning är det bara pulkor som gäller spöparavaner klarar inte detta dock med lättdragna beten är de utmärkta, väldigt snabbt att sätta om vid förflyttning osv
Senast ändrad av TAMTAM; 2007-05-09, 04:25.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Dom här shitlake paravanerna, har sett att någon tillverkar dem privat och säljer på blocket.
Den ser ju exakt ut som great white, är det lagligt och tillverka exakt samma paravan?
Man får ju intrycket av att GW görs av nått litet företag som har "patent" på den.
Ni fattar vad jag menar, alltså kan killen som säljer dessa göra exakt likadana?
Sen angående paravan pulka, så är det klockrent att köpa en sån minipulka för 400kr och ha en vanlig lina/snöre och släppa ut vid båten och koppla på en snapper på det, så slipper man ha nån plastgrejj på 1hg framför fisken och hålla på och knyta fast ett stort lekande som hindrar den att glida ner och skada fisken.Mr. Walleye - Bassboat angler
Kommentera
-
Om du läser igenom hela tråden står det ju att de inte är exakt lika utan modifierade på olika sätt för att vara bättre.Ursprungligen postat av catchandreleasearn Visa inläggDom här shitlake paravanerna, har sett att någon tillverkar dem privat och säljer på blocket.
Den ser ju exakt ut som great white, är det lagligt och tillverka exakt samma paravan?
Man får ju intrycket av att GW görs av nått litet företag som har "patent" på den.
Ni fattar vad jag menar, alltså kan killen som säljer dessa göra exakt likadana?
Sen angående paravan pulka, så är det klockrent att köpa en sån minipulka för 400kr och ha en vanlig lina/snöre och släppa ut vid båten och koppla på en snapper på det, så slipper man ha nån plastgrejj på 1hg framför fisken och hålla på och knyta fast ett stort lekande som hindrar den att glida ner och skada fisken.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
Kommentera