trolling motor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trolling motor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Wolfman, är inte alls emot kinagrejer. Är väl mer så att nästan allt är tillverkat där just nu. Min försärkare Harman Kardon är från Kina. Köpte just ett par Timberland joggingsko i dom stod det Kina nu också.
    Om du söker på Maringuiden och läser lite runt kan du se att jag inte är ensam om kritiken.
    Som jag skrev så är min grabb mottagare av just dessa påringningar om reservdelar till Parsun och liknande.
    Går inte att som du tror lätt få fram exakta delar till din motor.
    Hur ska du säga, jag har en Parson 5 hk och behöver samma delar som till en Yamaha 5 hk.
    No way att det går. Först finns det ett serienummer och sedan olika delar till olika Yamaha modeller.
    Även för 5 hästare.
    Båtmotorreservdelar säljs bara till maskiner som finns uppdaterade.
    Du kan hjärna förklara för mig hur du tänkt köpa delarna till din motor. Utom just hos din egen båtreservdelshandlare.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Dask Visa inlägg
      Låter den mycket i drift, man har ju hört att en cylindriga fyrtaktare ska låta mycket och gå risigt på låga varv. Hur mycket väger din båt?
      Jag har en encylindrig 4hkr 4takts Yamaha, den funkar bra men är som sagt ganska bullrig. Det kan vara en fördel att köra med någon form av drivankare som broms för att få upp varvet en aning, men motorn drar i princip ingen bensin och är ganska lätt att släpa runt på.

Tvåtaktare är inget alternativ om man ska trolla.

Kommentera

Är det inte Selva som bygger på yamaha prylar?

Så som jag uppfattade det hela, så är Selvas "billiga" moterer deras egna. Sen har dom även kopior på yamaha, men då är det ingen prisskillnad längre...!!

//Abel
        http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Alla encylindriga motorer fodrar högre varv för att inte stanna på tomgång.
          Så det är inga trollingmaskiner. Tvåcylindrig är det enda alternativet.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
            Alla encylindriga motorer fodrar högre varv för att inte stanna på tomgång.
            Så det är inga trollingmaskiner. Tvåcylindrig är det enda alternativet.
            Min Johnson 4hk fyrtaktare går då att köra på tomgången en hel dag och då lever den inte om. Men så fort man gasar lite över halvgas så börjar den buldra och leva om och på max varv så låter den som en murkla från tidigt 70-tal skrammlar och vibbrerar. Har inte haft några problem med den under trolling och den har gått ca150-200 timmar sen -05. förbukningen ligger på ca 0,6-0,7 liter/timme om deet inte blåser för mycket och man måste gasa mer än halvgas då börjar den dra det dubbla. Men som elanen säger så är en två cylindrig motor att föredra vid trolling

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

meditation

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
              Wolfman, är inte alls emot kinagrejer. Är väl mer så att nästan allt är tillverkat där just nu. Min försärkare Harman Kardon är från Kina. Köpte just ett par Timberland joggingsko i dom stod det Kina nu också.
              Om du söker på Maringuiden och läser lite runt kan du se att jag inte är ensam om kritiken.
              Som jag skrev så är min grabb mottagare av just dessa påringningar om reservdelar till Parsun och liknande.
              Går inte att som du tror lätt få fram exakta delar till din motor.
              Hur ska du säga, jag har en Parson 5 hk och behöver samma delar som till en Yamaha 5 hk.
              No way att det går. Först finns det ett serienummer och sedan olika delar till olika Yamaha modeller.
              Även för 5 hästare.
              Båtmotorreservdelar säljs bara till maskiner som finns uppdaterade.
              Du kan hjärna förklara för mig hur du tänkt köpa delarna till din motor. Utom just hos din egen båtreservdelshandlare.
              Har nästan 20 meter till kamms fiskeredskap i karlskrona som handhar de flesta
              motorer.När man har lite funderingar plockar dom fram en sprängskiss.Annars kan man ju ringa tekniske chefen Daniel på Yamaha scandinavien.

Otroligt duktiga tekniker som hjälper dej på din krokiga väg genom
              förgasarnas irrgångar.....så länge som dom får sälja reservdelar till dej såklart.

Det är ju faktiskt en Yamaha så de så.....he he he

Måste säja att deras servicenivå är högre än jag förväntat mej,så även
              om din motor skulle vara gammal och skröplig får du all nödvändig hjälp.

I övrigt kan jag bara tillägga att sedan jag mediterat över ditt spörsmål
              kan jag berätta att den kommer inte att gå sönder under överskådlig framtid.
              Så några reservdelar behöver jag inte.. l o l (hoppas jag)
              Hellre en tappad fisk än en dag på land
              mvh wolfie

Kommentera

parsun

hittade lite info om Parsun

kanske får kritikerna till att tystna något :-)

eller inte

Kommentera

Elanen är inte generalagenten samt försäljarna av båtmotorer skyldiga att hålla med rimligt reservdelslager om man säljer grejorna?
                  Trodde faktiskt det var lag på sånt om man ska etablera sej med mekaniska/tekniska prylar på den svenska marknaden?
                  Parsun är väl bara början antar jag japanerna sänkte amerikanerna i den här branchen undrar vilka som blir nästa offer........
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

de e rätt...ge dom bara

Ursprungligen postat av mikebike Visa inlägg
                    hittade lite info om Parsun

kanske får kritikerna till att tystna något :-)

eller inte
                    De e rätt ge dom bara.Ser väl vem som helst att det är kvalitet ut
                    i propellerbladen. ***
                    Förresten bara så ni vet så finns det faktiskt ingen generalagent än i svedala.
                    kommer till nästa år enligt uppgifter jag fått från min leverantör.
                    mvh wolfie

Kommentera

äh

Låter den mycket i drift, man har ju hört att en cylindriga fyrtaktare ska låta mycket och gå risigt på låga varv. Hur mycket väger din båt?
                      Är inte rätt person att referera till hur mycket nånting låter.
                      Gammal hörselskadad snickare och jägare.
                      Men allvarligt, how bad can it be????
                      Jag har iaf inga problems med den.
                      Vete fanken vad baljan väger,600-700 kg kanske, de e ju en hel del pryttlar påplockat.Men å andra sidan behöver jag ju inte köra på absoluta tomgångsvarv heller. Kanske därför den funkar????
                      mvh wolfie

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      796 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      258 visningar
                      0 gillar