Vilken lina till trollingrullarna ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken lina till trollingrullarna ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hej! Testa sufix xl strong! Finns i de flesta tjocklekar!!Kör själv med 0.40 på mina trolling rullar,funkar kanon bra hållbarhet samt bra pris och knutstyrka!!
    Nylon är klockrent!!

Kommentera

Har provat nu i vår en ny Berkley biggame 0,38 som är blå och jag blev mycket förvånad hur lite den syns under vattnet
      Senast ändrad av team char; 2008-02-24, 10:53.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Blåa Berkley Big game har dom hemma här med, men endast 0,48 vilket blir på tok för grovt. Funderar nu om jag ska fylla 2 rullar med flätlina o testa lite olika så ser man ju vad man gillar bäst.

Kommentera

När vi har tävlat och det råder lugna förhållanden i ex Vänern,Vättern så har vi märkt att flätlina krokar mkt bättre,speciellt i låga farter med löja.Oftast är släplängden så pass lång,så att nylon fungerar som en gummisnodd.Men trassel är ett helvete!!!!
          sigpic

Kommentera

Nu har jag letat och inte hittar ! det jag söker är 800 - 1000m bulk med FÄRGAD (Grön) 0,38 nylon lina . vet någon av er var det finns att köpa ?
            Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Kommentera

Ursprungligen postat av Orsa Visa inlägg
              Nu har jag letat och inte hittar ! det jag söker är 800 - 1000m bulk med FÄRGAD (Grön) 0,38 nylon lina . vet någon av er var det finns att köpa ?
              Olssons har en 820m 0,38mm som finns i blå eller grön

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
                Olssons har en 820m 0,38mm som finns i blå eller grön

A-ha.. då kollar jag där igen (hittade bara 300m spolar)
                Tack för hjälpen
                Tjo, Vad välja : Trolling eller Flugfiske i da ? OK , jag kör trolling med flugspöna .............................

Kommentera

Efter att en gång ha börjat trolla med flätlina, så känns det nästan löjligt att gå över till nylon. Visst, trasselmässigt så funkar det mycket bättre... men fan så tråkigt att drilla fisk på jämförelsevis... i mitt fall väger drillkänslan upp alla de andra faktorerna... det skall kännas när man drillar!

Kommentera

En annan nackdel med flätlina (utöver trassel-faktorn) vid trollingfiske efter lax och öring är att den i kombination med sylvassa krokar kan riva sönder munnen på fiskarna och tappa sitt grepp. På så sätt är "gumminsnodds-nylonen" mer förlåtande.

Har själv använt Berkley Big Game 0.38 en massa (det är nog så nära en standard-lina man kan komma i Svenska trollingkretsar) och det har alltid funkat. Har haft oförklarliga linbrott på Sufix XL Strong vid ett par tillfällen men också fiskat helt problemfritt med den på andra spön. Det kan vara tillfälligheter men jag chansar inte igen...

Berkleys "nya" Hi-Test verkar helt klart intressant. Tror att 0.38 pallar för runt 18 kilo...
                    www.morganlewin.se

Kommentera

Big Game är riktigt bra och prisvärd
                      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      901 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman