Ursprungligen postat av TAMTAM
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gulp
Collapse
X
-
Ähh!
Nu har min lokala fiskeprylskrängare fått hem Gulp-löjor till ett pris på 85:- för 5st
Formen är inte som det som funnits förut, men bara för det behöver dom ju inte vara bättre!
Nä jag håller mig nog till det "real thing" även fortsättningsvis, fast en påse som reserv ska nog inhandlas och slängas ned i båten
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Fanny Farm Visa inläggÄhh!
Nu har min lokala fiskeprylskrängare fått hem Gulp-löjor till ett pris på 85:- för 5st
Formen är inte som det som funnits förut, men bara för det behöver dom ju inte vara bättre!
Nä jag håller mig nog till det "real thing" även fortsättningsvis, fast en påse som reserv ska nog inhandlas och slängas ned i båtenMå vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BeBest Visa inläggDet är ju bra att ha goda reserver på lut om det behövs något extra man annars hade saknat i menyn. Nu har du ju inte avsaknaden av glup att skylla på om det trots allt skulle bli en trög dag.
Jomenvisst !!
Jä***klar att dom ska ta ifrån en alla chanser till bortförklaringar när man fiskar som en kratta.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggDet är fortfarande fel löjor, tror inte ens du hittar dem i USA?I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Provade att fiska Gulplöjan i helgen på Hornavan och ca 50% av fisken högg på gulp och resterande på Bomber och då fiskade vi med två gulplöjor i anchovy huvor på riggerna max 15fot ned och resterande spön på planern med bomber och teeplugg. Vatten tempen låg på mellan 3-6grader. farten ca 2,1-2,4knop
Kommentera
-
Tänkte testa att köra Gulp löjor både här i havet och även i Vättern den närmaste tiden skulle behöva en del tips vad det gäller riggningen av dom här prylarna, jag ä total nybörjare vad det gäller fiske med löjor (både riktiga och fusk)
Vilka skallar/hållare ska jag köpa? Gärna några som är lättriggade...
Hur funkar dom här ??
Har hört en hel del gott om Gulp här nere under uppväxarfisket i höst.
//
JohanSenast ändrad av jojon80; 2007-11-04, 22:41.
Kommentera
-
gulp får tummen ner av mej
efter en dags testfiske med en sida gulp och den andra löja föll 90% av huggen på den sida som var riggad med äkta bete! Men har bekanta som fiskat dem med gott resultat också så man ska aldrig säga aldrig.
men varför köra gulp när löjorna troligen är mer fångsgivande och mycket mycket billigare?? ;-)
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
Relaterat
Collapse
Kommentera