Trimma vinkeln på P66 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trimma vinkeln på P66

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Trooper Visa inlägg
    Har precis köpt en fishfinder 240 m P66 givare till av kompisen. Problemet är att han bröt sönder fästet till givaren när han skulle ta bort det och sen kastade han fästet. Enligt honom kostar en ny hållare 700:- och det känns ju lite väl....

Nån som har ett förslag på hur man kan bygga ett fäste eller skicka en bild så man kan inspireras lite?

Nån som vet vart man kan köpa en hållare så jag kan kolla om hans prisuppgifter stämmer?

Ska sätta det på göspråmen, en crescent 500

//matte
    Hör mer Raymarine (i Sverige, marinelektronik, service sonarer) om dem har delar till den givaren. Annars kostar en sådan ny komplett givare ca 100-120 USD i USA.

Tror det finns mycket billigare P66 på eBay, gick en nyligen för 43 USD. Frågan är bara om kontakten passar?

Ett annat alternativ är ju att limma givaren på insidan av skrovet (lite innanför akterspegeln) mot skrovbotten. Limmas med epoxi efter grundligt förarbete, men då får du ingen fart och temp. mäteren visar då temp. på själva skrovet, inte direkt vattentempen.

Mvh
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Trooper Visa inlägg
      Har precis köpt en fishfinder 240 m P66 givare till av kompisen. Problemet är att han bröt sönder fästet till givaren när han skulle ta bort det och sen kastade han fästet. Enligt honom kostar en ny hållare 700:- och det känns ju lite väl....

Nån som har ett förslag på hur man kan bygga ett fäste eller skicka en bild så man kan inspireras lite?

Nån som vet vart man kan köpa en hållare så jag kan kolla om hans prisuppgifter stämmer?

Ska sätta det på göspråmen, en crescent 500

//matte
      Här är den

Behöver du hjälp mejla privat sök på C-WAWE P66 om du inte får bild
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
        Hej TAMTAM. Beställde nyligen power-kabel + brakett till mitt LCX112 av honom. Han är mycket billigare än andra på marin elektronik/sonars etc.. men han verkar "seg" då frakttiderna verkar lite hopplösa? Har du köpt av honom tidigare?

mvh
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
          Hej TAMTAM. Beställde nyligen power-kabel + brakett till mitt LCX112 av honom. Han är mycket billigare än andra på marin elektronik/sonars etc.. men han verkar "seg" då frakttiderna verkar lite hopplösa? Har du köpt av honom tidigare?

mvh
          Jag köpte ett X-510c av han frakten tog nästan en månad och inte var den billig heller gissar på att han inte ligger hema på prylarna utan måste beställa hem dom.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Nej har jag inte köper jag delar och tillbehör som jag inte hittar på Ebay är det av ett litet företag i Minnesota som är bra också Ebay säljare fixar allt och är pålitligt.
            Det står att han har tio st tillgängliga borde gå fort smågrejor
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
            8 svar
            705 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dhaglund  
            Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
            8 svar
            467 visningar
            0 gillar