Men du förresten, vad är det för båt?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spöhållare
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av joj Visa inläggMen du förresten, vad är det för båt?
En begagnad Örnvik 630 CLX, utan motor än så länge, vi letar efter alternativ./Magnus
Kommentera
-
De flesta vill ha rostfritt själv undviker jag det i görligaste mån det är dyrt tungt och svårarbetat dessutom i de flesta fall överkurs använder det endast då det är nödvändigt som i mitt nya trollingmotor fäste men som sagt min åsikt lycka till med materialvalet blir säkert bra.Ursprungligen postat av Team Ängelholm Visa inläggJa det är denna varianten men vi vill inte ha typen med pressad plåt i "kronan" utan söker massiv variant. Vill inte såga/sätta något i nya fina baren som riskerar att gå sönder. Till Tamtam, vi vill gärna ha rostfritt bl.a eftersom vi kommer låta bygga targa i rostfritt. Just nu funderar vi på de i bifogad fil. Tack ändå för er hjälp/Magnus
Fördelen med aluminium som jag skrev är att det är lätt och enkelt att arbeta i du kan förtillverka precis allt med rimliga verktyg bara lämna bort svetsjobbet med rostfritt får du lämna bort allt och det är inga billiga grejor som sagt mycket hårt och svårarbetat, pulverlack på alu blir skitbra även på rostfritt som är svårpolerat (polering kostar om du inte gör det själv)I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
701 visningar