Vilket spö till trolling? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket spö till trolling?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
    Jajemen, de kommer att passa dig finfint, för så länge de inte utsätts för någon belastning är de mycket fina att titta på.

Jag har tagit lax på över 25 kg på ett sådant spö och det höll, har även tagit flera mellan 15-20 kg utan problem, har aldrig haft problem med Biosspö. Kör bara med inlinesspö och då av märke Bios, använt inlines snart i 10 år utan problem med kyla eller linslitage. Fiskar mest nere i Hanöbukten, utgångshamn Simrishamn.
    Tumlaren
    trolling är livet

Kommentera

Lägg inga pengar på spöna, lägg dem på rullarna! Spöna är bara till för att pumpa in fisken med och kanske styra fisken vid håvning. Om spöt håller för att dra ut butiksbiträdet ur butiken håller det för lax också! Jag har varit med om ett spöbrott vid håvning och det var ett bått Bios med gröna toppar. Tävling och 12+lax...perkele!
      Draellvete.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inlägg
        Jag har tagit lax på över 25 kg på ett sådant spö och det höll, har även tagit flera mellan 15-20 kg utan problem, har aldrig haft problem med Biosspö. Kör bara med inlinesspö och då av märke Bios, använt inlines snart i 10 år utan problem med kyla eller linslitage. Fiskar mest nere i Hanöbukten, utgångshamn Simrishamn.
        Tumlaren
        Låter bra att dina Bios-spön håller. Mina har (som väl framgått nu) inte gjort det.

Skönt att du klarat dig i kylan, Hanöbukten är ju ett riktigt köldhål, speciellt i kombination med bräckvatten är risken markant för snabb isbildning...
        /Magic

Kommentera

Borde inte insprutad silicon spray i klingan något förhindra isbildning samt minska friktionen från linan på inlines någon som provat känns som det skulle fungera faktiskt kanske inte eliminerar frysning men iaf förbättrar gillar inline spön men blir lite jobbigt att dra ut lina från toppen i minusgrader annars tycker jag det är skönt att slippa ringarna nån som provat??
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Tumlaren när man läser detta så inser man att man bor på fel ställe inte dåligt mvh!

Jag har tagit lax på över 25 kg på ett sådant spö och det höll, har även tagit flera mellan 15-20 kg utan problem

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Borde inte insprutad silicon spray i klingan något förhindra isbildning samt minska friktionen från linan på inlines någon som provat känns som det skulle fungera faktiskt kanske inte eliminerar frysning men iaf förbättrar gillar inline spön men blir lite jobbigt att dra ut lina från toppen i minusgrader annars tycker jag det är skönt att slippa ringarna nån som provat??
              Bra idé. Eller så kan du prova med att hälla en skvätt whisky i spötoppen, det brukar hjälpa frusna strupar.
              /Magic

Kommentera

Whisky i spöklingan?? kallar jag alkoholmissbruk av värsta sorten!!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Whisky i spöklingan?? kallar jag alkoholmissbruk av värsta sorten!!
                  Sant. Bättre att dricka whiskyn själv och sen andas i spötoppen så att ångorna tar bort isen...
                  /Magic

Kommentera

Tjena, vilka spön och rullar rekomenderar ni om man kör trolling efter gös o gädda i insjöar.
                    Kör två med sido paravaner och två direkt efter båten.
                    Länka gärna,
                    Mvh Marcus
                    http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av kockfrallan Visa inlägg
                      Tjena, vilka spön och rullar rekomenderar ni om man kör trolling efter gös o gädda i insjöar.
                      Kör två med sido paravaner och två direkt efter båten.
                      Länka gärna,
                      Mvh Marcus
                      Shakespeare Tiger gold 8 fot + Daiwa sg 47 lc har funkat perfekt för mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      801 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      260 visningar
                      0 gillar