FISHLANDER djupriggar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FISHLANDER djupriggar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TL Visa inlägg
    Tack för alla svar! Men vilken prisskilnad det är med dagens dollarkurs mot att handla i svenska butiker.
    Några frågor jag:
    Betalning sker det med banköverföring uppfattar jag det som?
    Svensk tull/skatt hur fungerar det?
    Fraktkostnad ca, per rigg?
    Hur lång brukar leveranstiden vara?
    Gäller garantier?

Många frågor från en som bara tryggt handlat i lokala butiken.
    Mycket billigare jämfört med NYTT dock mindre prisskillnad med begagnat här, beror också på vilket fabrikat du söker det är generalagenten som sätter marginalerna, liten marknad höga priser annars ingen affär lika bra att lägga ner trist men sant.
    Finns olika banköverföring är ett direktbetalning med ditt Visa kort en annan Paypal en tredje finns ingen standard beror på säljaren bör vara van vid export, länken är detta, Visa direkt funkar utmärkt
    Räkna med 5% i tull på hela summan vara plus frakt sedan 25% på det resultatet samt en hundring för nöjet att beskatta dej
    Tung elrigg med USPS air ca $85 styck då ingår inga direkta tillbehör som tyngre snurrplattor osv blir dyrare då dock ganska marginellt.
    Ca 7-14 dagar beror på mycket speciellt om den passerar svensk tull och blir föremål för granskning (på normalt sätt då)
    Ja men grejen måste skickas till USA ingen skillnad bara en fråga om var återförsäljaren finns som du köpt av mvh
    PS finns många olika fraktsätt och fraktservice från USA dörr till dörr eller lokala post service stället allt är en prisfråga.
    Senast ändrad av TAMTAM; 2007-12-12, 18:51.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Mycket billigare jämfört med NYTT dock mindre prisskillnad med begagnat här, beror också på vilket fabrikat du söker det är generalagenten som sätter marginalerna, liten marknad höga priser annars ingen affär lika bra att lägga ner trist men sant.
      Finns olika banköverföring är ett direktbetalning med ditt Visa kort en annan Paypal en tredje finns ingen standard beror på säljaren bör vara van vid export, länken är detta, Visa direkt funkar utmärkt
      Räkna med 5% i tull på hela summan vara plus frakt sedan 25% på det resultatet samt en hundring för nöjet att beskatta dej
      Tung elrigg med USPS air ca $85 styck då ingår inga direkta tillbehör som tyngre snurrplattor osv blir dyrare då dock ganska marginellt.
      Ca 7-14 dagar beror på mycket speciellt om den passerar svensk tull och blir föremål för granskning (på normalt sätt då)
      Ja men grejen måste skickas till USA ingen skillnad bara en fråga om var återförsäljaren finns som du köpt av mvh
      PS finns många olika fraktsätt och fraktservice från USA dörr till dörr eller lokala post service stället allt är en prisfråga.
      TAMTAM tack för informationen, jag har även sänt ett personligt meddelande till dig.

Kommentera

Tack för alla svar! Men vilken prisskilnad det är med dagens dollarkurs mot att handla i svenska butiker.
        Några frågor jag:
        Betalning sker det med banköverföring uppfattar jag det som?
        Svensk tull/skatt hur fungerar det?
        Fraktkostnad ca, per rigg?
        Hur lång brukar leveranstiden vara?
        Gäller garantier?

Många frågor från en som bara tryggt handlat i lokala butiken.
        Jag har tagit hem fyra av Scottys elriggar vid två tillfällen från Fishusa.com. Mycket seriöst företag.

Innan betalning och leverans så mailade butiken mig och bekräftade vad jag beställt, vad det skulle kosta, vad frakten kostade samt vilken fraktform som skulle användas och bad mig konfirmera alltihop via mail. Jag betalade med Mastercard. Grejerna var hemma i hallen på tre-fyra dagar.

Fraktkostnad för två elriggar (1116 Propack)och en kasse med småprylar var omkring 180 dollar. Med en dollarkurs på 9.50 hamnar du totalt inkl frakt, tull & moms på SEK 9500:- för två Scotty 1116 Propack.

Garanti? Scottys riggar går inte sönder...
        /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Scanner brända säkringar brukar betyda att kabelarean från rigg till batteri är för klent dimensionerad 6mm2 är ett bra val grovt ska det vara aldrig haft några problem med detta och tror inte Fishlander har detta heller om det är rätt gjort vid installationen.
          Fishlanders egna medskickade kablar och säkringar.
          Detta kan jag iofs fixa, men inte funktionen att manuellt veva upp klotet.

Håller med dig att importera själv är en bra affär, speciellt om man satsar på märken som är lättsålda på en begagnatmarknad, det är inte Fishlander.

Kommentera

Du gillar inte dina Fishlander hör jag konstigt är kablarna direktanslutna till batteriet då??
            Eller finns det kabel som DU installerat på vägen till batteriet via någon kopplinsplint eller så?
            Om detta är fallet byt till grövre eller mycket grövre borde funka då allt annat skulle förvåna lycka till

Kommentera

Canon eller Scotty? Jag har 2st. förslag och behöver synpunkter från er, se länkar samt även som jag tycker verkar vara riktigt prisvärd mast.

Buy fishing gear online at FishUSA. Our fishing store has the best fishing lures, line, rods, & reels an angler can find online. Stock up with our fishing supplies and get all the fishing tackle you need for your fishing trip online at FishUSA today.

Buy fishing gear online at FishUSA. Our fishing store has the best fishing lures, line, rods, & reels an angler can find online. Stock up with our fishing supplies and get all the fishing tackle you need for your fishing trip online at FishUSA today.

Kommentera

Om du söker lite på scotty eller cannon på forumet så hittar du ett gäng inlägg som säger att båda djupriggarna är bäst. Tolka det som att du inte blir missnöjd oavsett vilken du väljer. Bäst är om du har möjlighet att prova de båda varianterna i någon annans båt innan du köper.

Eller så köper du Scotty...

Masten rekommenderar jag inte lika starkt - men det är å andra sidan få master som är problemfria. Priset kan ju göra att du kan chansa lite. Bäst rykte har Bios, men inte heller den har varit 100%-ig i min båt.
                /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                  Om du söker lite på scotty eller cannon på forumet så hittar du ett gäng inlägg som säger att båda djupriggarna är bäst. Tolka det som att du inte blir missnöjd oavsett vilken du väljer. Bäst är om du har möjlighet att prova de båda varianterna i någon annans båt innan du köper.

Eller så köper du Scotty...

Masten rekommenderar jag inte lika starkt - men det är å andra sidan få master som är problemfria. Priset kan ju göra att du kan chansa lite. Bäst rykte har Bios, men inte heller den har varit 100%-ig i min båt.
                  Förmodligen har du rätt, det är bara att bestämma sig men är lite velig med att köpa sin första trollingutrustning samt att även beställa från USA.
                  Men priserna + dollarkursen är så bra att man inte borde tveka.
                  Tack för synpunkterna.

Kommentera

Förmodligen har du rätt, det är bara att bestämma sig men är lite velig med att köpa sin första trollingutrustning samt att även beställa från USA.
                    Men priserna + dollarkursen är så bra att man inte borde tveka.
                    Tack för synpunkterna.
                    Kärt besvär som det heter. Det är bara att sova på saken ett par nätter till - både USA, dollarn och laxarna kommer nog att finnas kvar efter jul också...
                    /Magic

Kommentera

Canon eller Scotty? Jag har 2st. förslag och behöver synpunkter från er, se länkar samt även som jag tycker verkar vara riktigt prisvärd mast.

http://www.fishusa.com/Big-Jon-Dual-...D138E680C94867
                      Cannon riggen är mitt val klockrent finns en viktig detalj här att tänka på Cannon har ett elektroniskt auto-stop dvs vikten stannar vid ytan du behöver inte hålla på med något extra alls för den finessen kolla Scottys lösning nån plastbit intråcklad på vajern som slår till en mekanisk brytare om jag inte minns fel.
                      Dessutom är samtliga tillbehör enligt min åsikt bättre utformade däremot kan man diskutera kvaliteten på vissa detaljer av plast hos Cannon utan tvekan men allt finns det bot för.
                      Scotty är säkert bra också tvivlar inte alls men det ser ut som två gräsklippare i aktern
                      PS har haft Big jon spolar men ej masten bör hanteras med försiktighet enligt uppgift samt något små i diameter enligt min åsikt i övrigt bra masten som sagt vet jag inget om men toppblocken är bra har sådana aldrig några problem hittills.
                      Senast ändrad av TAMTAM; 2007-12-13, 17:19.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      722 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                      8 svar
                      478 visningar
                      0 gillar