spö paravaner ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spö paravaner ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har ett par (L+R) Off Shore OR-12, nya i förpackning om ngn är intresserad..
    12 hours
    1,440 casts
    2 followers
    1 strike
    DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cisco Kid Visa inlägg
      Jag har ett par (L+R) Off Shore OR-12, nya i förpackning om ngn är intresserad..
      Hej Cisco Kid; Jag säljer Off Shore OR-12, både Left och Right för SEK 378:-/st (förr SEK 598:-/st) via www.trumman.com och har just fått hem vårleveransen.
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Cisco Kid; Jag säljer Off Shore OR-12, både Left och Right för SEK 378:-/st (förr SEK 598:-/st) via www.trumman.com och har just fått hem vårleveransen.
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand
        OF, ett litet tips: http://www.fiskesnack.com/forum/forumdisplay.php?f=76
        /Magic

Kommentera

Gott gott... Mina Ghost väntar på mig. Får änna dra och hämta dom hos Gösta nån dag framöver. =)
          *** I ain't here on Business, I'm only here for fun ***
          http://promisedland.blogg.se

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
            Hej Magic; Jag gick in på URL="http://www.fiskesnack.com/forum/forumdisplay.php?f=76"], men vet inte exakt vad du menar att jag ska söka efter.Kan du förklara dig lite närmare är du bussig?
            Go for the Big Ones!
            Old Firehand

Kommentera

Annonsörer får lägga in produkter till försäljning där.

Förmodar att Bergman vill ha lite koll på reklamen i forumet i stort.

Kommentera

Hej Magic; Jag gick in på URL="http://www.fiskesnack.com/forum/forumdisplay.php?f=76"], men vet inte exakt vad du menar att jag ska söka efter.Kan du förklara dig lite närmare är du bussig?
                Go for the Big Ones!
                Old Firehand
                Jag ber om ursäkt för min otydlighet. Det var tänkt som ett litet tjuvnyp som skulle få dig att använda forumet "Annonsörerna informerar" de gånger som du mer eller mindre ogenerat gör reklam för en viss återförsäljares produkter. På så sätt kan Bergman få in lite stålar så att forumet blir om möjligt ännu bättre.
                /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                  Jag ber om ursäkt för min otydlighet. Det var tänkt som ett litet tjuvnyp som skulle få dig att använda forumet "Annonsörerna informerar" de gånger som du mer eller mindre ogenerat gör reklam för en viss återförsäljares produkter. På så sätt kan Bergman få in lite stålar så att forumet blir om möjligt ännu bättre.
                  Hej igen Magic; Nu är jag med på vad du menar! Eftersom tråden handlade om spöparavaner (sideliners), där jag personligen var med och diskuterade och även tipsade lite om olika sideliners föll det sig naturligt, efter att Cisco Kid ville sälja sina 2 st OFF SHORE OR-12, att jag berättade att www.trumman.com också hade ett parti OR-12 till försäljning. Beträffande Anders Bergman hoppas jag verkligen att jag har gjort ekonomiskt rätt för mig vad gäller TRUMMAN SPORTFISKE´s annonsering här på FiskeSnack.com. Själv har jag under åren 1971 - 2005 arbetat som agent och grossist inom Sportfiske under företagsnamnet LEF Sport & Marinprodukter AB. I august år 2005 överlät LEF flertalet agenturer till WIGGLER AB, Stora Höga. Med ålderns rätt är jag numera vanlig folkpensionär. Eftersom frugan och jag även i framtiden vill ha något intressant och trevligt att syssla med säljer vi lite fiskeprylar på internet via vår webshop www.trumman.com och hit är alla sportfiskare välkomna att handla. Den här möjligheten med "Annonsörerna informerar" har jag inte satt mig in i och tagit tillvara ännu. Jag ska tänka på vad jag kan åstadkomma och erbjuda på den fronten. Brukar du själv läsa "Annonsörerna informerar"? Ett stort tack för dina värdefulla synpunkter och grattis till fina laxar, storsej och stortorsk.
                  One day spent fishing adds another day to your life!
                  Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Scaner Visa inlägg
                    Annonsörer får lägga in produkter till försäljning där.

Förmodar att Bergman vill ha lite koll på reklamen i forumet i stort.

Hej Scanner; Ja, du ser att även "gamla hundar" måste inrätta sig i ledet....även om de aldrig lär sig "sitta fint"!
                    Go for the Big Ones!
                    Old Firehand

Kommentera

Hej TamTam; Det här med laxtrolling och spöparavaner kan och behärskar du bättre än flertalet andra! När jag skrev "Gary Roach orange" var det just www.churchtackle.com´s jag avsåg som bra tillsammans med Cannons Rover och Off Shores OR-12.

Att få Off Shores OR-12 att gå 100 meter eller drygt 300 fot ut vid sidan av båten och sträcka upp ordentligt går bra om du har relativt styva, 9-11 fot långa, dvs "höga" spön. OR-12 drar bra vid laxtrolling i 2 - 3 knops fart i grov havssjö och fungerar också otroligt bra vid göstrolling i bästa göshuggfarten 1,2 - 1,3 knop. De syns också bra (gula med röda flaggor) ända tills det blir nermörkt. Då försvinner de röda flaggorna först i mörkret, men den gula färgen syns betydligt längre tid. Det där med att OR-12 kan hoppa över inre linor begriper jag inte riktigt, eftersom jag har mina OR-12 längst ut från båten utanför alla andra linor. Ibland kör jag med två OR-12 på vardera sidan av båten. Den OR-12 som är längst ut har jag till det högsta spöt (10 - 11 fot) längst förut på relingen i båten. Den OR-12 som går 15 meter närmare båten har jag till ett kortare, "lägre" spö (8 fot) några dm längre akterut på relingen. Det är kanske i spöhöjden problemet ligger med överhoppade linor? Den kortare linan till inre spöparavanen bör också gå lägre än linan till yttre spöparavanen, därav ett "lägre" och kortare bakre spö.
                      Go for the Big Ones!
                      Old Firehand
                      Hej Firehand körde tre på varje sida med 8 fots spön samtliga buttar strax ovan rufftaket och uppåt spridda i fin vinkel neråt varefter man kom närmare båten så nog var topparna till de yttre högt upp över ytan säkert 13-14 fot nja återigen 100m visst är de bra för att inte säga riktigt bra men det är mycket mycket långt.
                      Säga vad man vill om din "smygreklam" Firehand men ingen ska påstå att du säljer dåliga grejor, så vitt jag kan förstå är alla grejor handplockade därför att du tycker de är de bästa du kan erbjuda kunderna noga utprovat under en längre tid.
                      Ska återigen börja använda såna paravaner på havet när läget känns rätt för dem har fått några därute på dem men normalt är storpulkorna betydligt vassare men ibland så definitivt värda att ta med.
                      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      722 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                      8 svar
                      478 visningar
                      0 gillar