billiga spöhållare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

billiga spöhållare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har kollat på Claes Ohlssons variant oxå. Den verkar inte helt fel. Jag hade nog iof. inte köpt den om det varit min egen båt jag skulle utrusta. Min tanke med att sätta Danica/Wiggler hållare på ett rör är att det blir en billig lösning för en helgs fiske. Hållarna finns ganska billigt hos en lokal handlare och rör mm har jag tillgång till på jobb. Funkar prylarna någorlunda, så kan man ju lämna kvar det hos han jag hyr båten av.

Har kollat på spöhållare med tving att skruva fast runt relingen, men tycker det verkar mer riskabelt än typ Danica hållare.

Nån som har nått bättre förslag ?

Kommentera

Dom billiga hållarna suger i allmänhet - UV-beständigheten är dålig så efter ett par säsonger får du fånga spöt, om du hinner...

Dock finns det faktiskt en variant (Berkley) med genomgående bult i nederdelen (är bara plast i andra märken) som är utmärkt och den kostar bara 99kr - köper mina på AT outdoor i Vimmerby.
      Har dem aldrig till paravaner (Scotty regerar där) + använder alltid säkerhetslina till dem.

Kommentera

Tackar för fler tips !

Hejan, har du fler tips på var man skulle kunna hitta Berkleys spöhållare ? Hittade inget på sidan du nämde. Har googlat och hittar allt annat från Berkley utom just spöhållare i den prisklassen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
        19 svar
        892 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg anteman
        av anteman