Tänkte komplettera med nya spön för sidoparavanfiske, undrar vad ni rekomenderar, har två beg trollingspön som jag har idag, men dom är ju så sladdriga...finns de något bättre alternativ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spön för paravanfiske
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Tack för det! Några mer konkreta tips på modeller, märken m.m som funkar bra till detta fiske, det kommer användas till gädd och gös-trolling främst och ingen lax.
Kommentera
-
Jag kör 8 fots RT Armageddon till paravanerna. Det är iofs mina första trollingspön, så jag har inte så mycket att jämföra med, men jag tycker dom fungerar kanon. Dom är ju lite styva, men det tycker jag är nödvändigt när man ska släpa runt på paravaner. Billiga är dom oxå. Har för mig att Regal tog 299:- när jag köpte dom.
Kommentera
-
Hur funkar Ugly Stick då?? Är dom bra? David angående Daiwa så hitta rjag inga sådan på nätet, har du länk till någon som säljer dom kanske!?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av teamtoth Visa inläggHur funkar Ugly Stick då?? Är dom bra? David angående Daiwa så hitta rjag inga sådan på nätet, har du länk till någon som säljer dom kanske!?Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av teamtoth Visa inläggHur funkar Ugly Stick då?? Är dom bra? David angående Daiwa så hitta rjag inga sådan på nätet, har du länk till någon som säljer dom kanske!?Senast ändrad av team char; 2008-08-08, 19:36.
Kommentera
-
Jag har trollat med spöparavaner i 15 års tid och började med pulka ca 5 år som jag tycker fiskar sämre,lärt mig en hel del bla. byt ut toppöglan till en rollerögla,för att slippa nötning av linan,och ett ganska styvt spö,och helst en multiplikator rulle med räknare en fördel, men det går att dra båtlängd en metod jag använder för det mesta för att slippa foträkning. Använder själv specialbyggda paravan spön från USA.Senast ändrad av LazziLax; 2009-02-25, 09:37.Jig-fishing är roligast.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
-
Jag letar efter lite sånna här westins jätte 17cm i shallow modellen och vanliga, har du några som ligger...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2024-08-04, 19:02 -
Relaterat
Collapse
Kommentera