Spön för paravanfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spön för paravanfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spön för paravanfiske

Tänkte komplettera med nya spön för sidoparavanfiske, undrar vad ni rekomenderar, har två beg trollingspön som jag har idag, men dom är ju så sladdriga...finns de något bättre alternativ?
    Klubbens sida

Spøn før Dipsey Diver funkar bra. Mjuk topp som førhindrar blind utløsningar i lite sjø, och kraftig underdel..
    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Tack för det! Några mer konkreta tips på modeller, märken m.m som funkar bra till detta fiske, det kommer användas till gädd och gös-trolling främst och ingen lax.
      Klubbens sida

Kommentera

Gillar man spøn med ringar, så æe CWC "Predator trolling" fina. Sjælv gillar jag inline bæst. Daiwa 90DD Insider, eller Kinetic Phantom 9' har funkat bra.
        Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Jag kör 8 fots RT Armageddon till paravanerna. Det är iofs mina första trollingspön, så jag har inte så mycket att jämföra med, men jag tycker dom fungerar kanon. Dom är ju lite styva, men det tycker jag är nödvändigt när man ska släpa runt på paravaner. Billiga är dom oxå. Har för mig att Regal tog 299:- när jag köpte dom.

Kommentera

Hur funkar Ugly Stick då?? Är dom bra? David angående Daiwa så hitta rjag inga sådan på nätet, har du länk till någon som säljer dom kanske!?
            Klubbens sida

Kommentera

Ursprungligen postat av teamtoth Visa inlägg
              Hur funkar Ugly Stick då?? Är dom bra? David angående Daiwa så hitta rjag inga sådan på nätet, har du länk till någon som säljer dom kanske!?
              bios.se Daiwa Trollingspøn

Kommentera

BFT Predator är riktigt fina spön som inte kostar skjortan.

Kommentera

Ursprungligen postat av teamtoth Visa inlägg
                  Har fiskat med ugly stick gold tiger under 1,5år och dom har funkat mycket bra riktigt fin ryggrad och funkar både som riggspö och till pulkorna
                  Senast ändrad av team char; 2008-08-08, 19:36.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Jag har trollat med spöparavaner i 15 års tid och började med pulka ca 5 år som jag tycker fiskar sämre,lärt mig en hel del bla. byt ut toppöglan till en rollerögla,för att slippa nötning av linan,och ett ganska styvt spö,och helst en multiplikator rulle med räknare en fördel, men det går att dra båtlängd en metod jag använder för det mesta för att slippa foträkning. Använder själv specialbyggda paravan spön från USA.
                    Senast ändrad av LazziLax; 2009-02-25, 09:37.
                    Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                    5 svar
                    428 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg dhaglund