YMS Pulkor!!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

YMS Pulkor!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
    Jag har en hel del kvar på båtbyggandet, men som det ser ut nu blir det nog bara 6 spön på taket, som ska gå på pulkorna. Med 3 spön på varje sida blir det inte till att köra med så jättelånga släp, kanske runt 40 meter för det mesta... Därför hade jag funderat på den mindre modellen. Har inte testat den, men kul att höra att den verkar funka bra. Ska göra en sväng förbi Smedjebacken på Fredag för att köpa JC linhjul. Då ska jag passa på att spana in den mindre varianten av pulkorna oxå...
    Köpte JC hjulen och är tyvärr aningen missnöjd med dem. De blev snea och kantiga på den inre delen av hjulet bara efter 2 linuppläggningar samt att bromsarna inte orkade hålla pulkorna helt hundra i alla lägen, något som medförde att jag fick trä en stav igenom hjulet för att vara helt på den säkra sidan vid fiske. Kan ju ha fått måndagsex iofs...

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow Visa inlägg
      Köpte JC hjulen och är tyvärr aningen missnöjd med dem. De blev snea och kantiga på den inre delen av hjulet bara efter 2 linuppläggningar samt att bromsarna inte orkade hålla pulkorna helt hundra i alla lägen, något som medförde att jag fick trä en stav igenom hjulet för att vara helt på den säkra sidan vid fiske. Kan ju ha fått måndagsex iofs...
      Tråkigt att höra. Jag köpte JC linhjul och YM´s pulkor, (större modellen), förra helgen, men har inte monterat grejerna än. Det får bli under semestern, då jag får svetshjälp i rostfritt...

Men borde du inte höra av dig till YM. Dom brukar ju som sagt vara schyssta och måna om sitt goda rykte. Direktimporterar ju mycket trollinggrejer från Finland som har rykte om sig att vara lite top-of-the-line. Skulle inte bli förvånad om det handlar om måndags-ex. Tyckte att linhjulen kändes väldigt stabila och har hört av dom som testat att de är jättenöjda.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
        Tråkigt att höra. Jag köpte JC linhjul och YM´s pulkor, (större modellen), förra helgen, men har inte monterat grejerna än. Det får bli under semestern, då jag får svetshjälp i rostfritt...

Men borde du inte höra av dig till YM. Dom brukar ju som sagt vara schyssta och måna om sitt goda rykte. Direktimporterar ju mycket trollinggrejer från Finland som har rykte om sig att vara lite top-of-the-line. Skulle inte bli förvånad om det handlar om måndags-ex. Tyckte att linhjulen kändes väldigt stabila och har hört av dom som testat att de är jättenöjda.
        Skall fundera på det. Har dock krånglat och fått fastsvetsat specialfästen för att fästa mina hjul i takställningen. så det blir en massa extrajobb, de funkar ju fortfarande.. även om man får fixa lite extra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
        5 svar
        430 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg dhaglund  
        Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01