Någon med erfarenhet av Scotty Orca spöhållare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon med erfarenhet av Scotty Orca spöhållare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon med erfarenhet av Scotty Orca spöhållare

Om jag förstått det rätt så är de nya i Sverige, men det kanske finns någon som köpt från utlandet och har erfarenhet av dem.
    Tycker att konstruktionen verkar vara smidig.

//C
    http://sportfisher.se

Bygger på samma princip som Down East spöhållarna som många trollingfiskare i de danska insjöarna använder. Dowm East-hållarna är de bästa som tillverkats för trollingfisket, vid hugg så lyfter man bara upp spöt ur hållaren. Med de "vanliga" spöhållarna måste man ju lyfta/vrida/dra ut spöt vid hugg. Jag tror att dessa Scottyhållare kommer att funka lika bra. Jag har ett par gamla Easterhållare som jag värderar väldigt högt...
    Kolla in nån hemsida från staterna så kan du se efter dessa spöhållare.

Kommentera

Instämmer med Esox - Down East är bäst !!!

Skriv in din signatur här >> d'oh?

Kommentera

Tror jag har ett par Down East i garaget blev inte mina favoriter det är ett par som bultas till båtsida dvs grövsta modellen av dem, tyckte de kärvade och var besvärliga säkert bättre om man sköter dem (konstant) själv föredrar jag rör och metall iaf om det man drar har motstånd samt tung fisk
        Ska kolla om Down East finns kvar lovar inget men någon intresserad får dem mot postavgiften
        Rent instinktivt känns det som Striker är ett bättre val än Orca, de är definitivt robusta även om jag inte gillar någon av modellerna personligen
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
          Om jag förstått det rätt så är de nya i Sverige, men det kanske finns någon som köpt från utlandet och har erfarenhet av dem.
          Tycker att konstruktionen verkar vara smidig.

//C
          Ser intressanta ut. Funderar oxå på att köpa ett par för att testa här i Hardangerfjorden. Nån som vet priset i Sverige inkl. räckefästet?
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Tror jag har ett par Down East i garaget blev inte mina favoriter det är ett par som bultas till båtsida dvs grövsta modellen av dem, tyckte de kärvade och var besvärliga säkert bättre om man sköter dem (konstant) själv föredrar jag rör och metall iaf om det man drar har motstånd samt tung fisk
            Ska kolla om Down East finns kvar lovar inget men någon intresserad får dem mot postavgiften
            Rent instinktivt känns det som Striker är ett bättre val än Orca, de är definitivt robusta även om jag inte gillar någon av modellerna personligen

Hittar du dom så skicka ett PM jag tar gärna emot en gåva mot portot, har varit sugen på att testa dom länge. Tror dom är kalas till bottenmete från båt.
            www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
              Ser intressanta ut. Funderar oxå på att köpa ett par för att testa här i Hardangerfjorden. Nån som vet priset i Sverige inkl. räckefästet?
              Priset står längst upp till höger på den sidan ?
              Skriv in din signatur här >> d'oh?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
              8 svar
              705 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg dhaglund  
              Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
              8 svar
              470 visningar
              0 gillar