Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Någon med erfarenhet av Scotty Orca spöhållare
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
Bygger på samma princip som Down East spöhållarna som många trollingfiskare i de danska insjöarna använder. Dowm East-hållarna är de bästa som tillverkats för trollingfisket, vid hugg så lyfter man bara upp spöt ur hållaren. Med de "vanliga" spöhållarna måste man ju lyfta/vrida/dra ut spöt vid hugg. Jag tror att dessa Scottyhållare kommer att funka lika bra. Jag har ett par gamla Easterhållare som jag värderar väldigt högt...
Kolla in nån hemsida från staterna så kan du se efter dessa spöhållare.
-
Tror jag har ett par Down East i garaget blev inte mina favoriter det är ett par som bultas till båtsida dvs grövsta modellen av dem, tyckte de kärvade och var besvärliga säkert bättre om man sköter dem (konstant) själv föredrar jag rör och metall iaf om det man drar har motstånd samt tung fisk
Ska kolla om Down East finns kvar lovar inget men någon intresserad får dem mot postavgiften
Rent instinktivt känns det som Striker är ett bättre val än Orca, de är definitivt robusta även om jag inte gillar någon av modellerna personligenI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ser intressanta ut. Funderar oxå på att köpa ett par för att testa här i Hardangerfjorden. Nån som vet priset i Sverige inkl. räckefästet?Ursprungligen postat av Cole Visa inläggMvh Flodström
Flyfishing for salmon
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggTror jag har ett par Down East i garaget blev inte mina favoriter det är ett par som bultas till båtsida dvs grövsta modellen av dem, tyckte de kärvade och var besvärliga säkert bättre om man sköter dem (konstant) själv föredrar jag rör och metall iaf om det man drar har motstånd samt tung fisk
Ska kolla om Down East finns kvar lovar inget men någon intresserad får dem mot postavgiften
Rent instinktivt känns det som Striker är ett bättre val än Orca, de är definitivt robusta även om jag inte gillar någon av modellerna personligen
Hittar du dom så skicka ett PM jag tar gärna emot en gåva mot portot, har varit sugen på att testa dom länge. Tror dom är kalas till bottenmete från båt.
Kommentera
-
Priset står längst upp till höger på den sidan ?Ursprungligen postat av Flodström Visa inläggSer intressanta ut. Funderar oxå på att köpa ett par för att testa här i Hardangerfjorden. Nån som vet priset i Sverige inkl. räckefästet?Skriv in din signatur här >> d'oh?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundJag fiskade lite som ung men tänkte börja igen då min son har blivit intresserad. Det jag gillar mest...1 Foto
-
Kanal: Trolling - Utrustning
2025-02-25, 21:19 -
Relaterat
Collapse
Kommentera