Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Great White VS Yellowbird
Collapse
X
-
Har haft GW själv för två år sedan. var inte riktigt nöjd med dessa. Har sett att dom ändrat lite på vissa detaljer så hur dom är nu kan jag inte svara på. Det finns många hemma-snickrade som är minst lika bra. och oftasst billigare.
-
Nej helt fel YB fungerar om man använder dem som avsett dock utlösaren som kommer originalmonterad går direkt i sopkorgen men visst har de sina begränsningar dock för LÄTT fiske ganska nära båt är de utmärkta.
Grejorna kommer bäst till sin rätt om de används på rätt sätt. mvh
Lämna en kommentar:
-
det är lite som Tyson VS Mini Me....har kört med båda och tycker YB e skrot.
Lämna en kommentar:
-
De fungerar utmärkt på hyfsat styva vanliga spön avsedda för gädda och öring exv. inga problem lycka till effektiva grejor är det
Edit vet dock inget om enorma "jerkbaits" och liknande hängande i bak vissa modeller känner jag till dock inga av de nämnda de pallar åtminstone 80 gram bly på linan med mindre wobblers och skeddrag bakom Yellow bird är för klena till sånt fiske funkar utmärkt för rena wobblers av lax/öring typ på kort distans men sen är det nog slut definitivt.....Senast ändrad av TAMTAM; 2008-11-22, 19:57.
Lämna en kommentar:
-
vilken styvhet på spö rekomenderas till dessa paravaner???Ursprungligen postat av Shitlake Visa inläggsäger bara shitlake paravan,BÄST,snart i lager igen.100 par på G
Jag vill inte köpa några trollingspön för paravanerna kommer att användas sporadiskt
Wobblersnidarn
Lämna en kommentar:
-
Great White är ruggigt bra. Som tidigare nämnts så drar den väldigt fint även i låg fart vilket en Yellowbird inte gör. Det går säkert att köra flera YB's på varje sida men man får räkna med att släppa ut dem riktigt långt för att få bredd på grejerna. GW är utan tvekan ett bättre köp.
Lämna en kommentar:
-
säger bara shitlake paravan,BÄST,snart i lager igen.100 par på G
Lämna en kommentar:
-
Fördelen med Great White/Light är att dom drar väldigt bra i låga farter...sen är jag tveksam till hur en Yellowbird hanterar en större gäddwobbler..?
Lämna en kommentar:
-
Jag fattar inte riktigt varför alla pratar om att vissa paravaner drar mer. Om paravanen är ett par meter längre fram eller bak har inte så stor betydelse. Det går alldeles utmärkt att köra med flera Yellow Bird på varje sida. Yellow Bird har sålt över en million exemplar så jag tror att dom fungerar.Ursprungligen postat av krizz Visa inläggVilken paravan tycker ni fungerar bäst och vad är respektives fördel samt nackdel? Finns det någon anledning att använda Yellowbirden istället för GW??
Tack på förhand!!!
Jag kan tilläga att svenska rekordet på Gädda har tagits på en Nils Master fiskat bakom en Yellow Bird och har själv varit med när många stora Gäddor, Laxar och Öringar har fångats med hjälp av dom.
Det är klart att det går att utveckla och förbättra saker men,
Why fix it if it aint broken?
Lämna en kommentar:
-
ska främst användas till lite tyngre gäddtrolling å då antar jag att great light kommer lite till korta? eller??
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
746 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg