Tohatsu? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tohatsu?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Karvid Visa inlägg
    Lite komplettering...
    Tohatsu bygger troligen inga andra konstruktioner än sina egna. De säljer sina motorer till andra som säljer dem med sin logga på. Precis som är fallet inom andra branscher (t.ex bilindustrin där Volvo köpt motorer från andra tillverkare och sätter sina kåpor på dem. Omvänt har Volvo sålt motorer till andra....

Ibland sätter man egen touch på andras motorer genom att strypa dem ändra utväxlingar mm. Men det är fortfarande samma motor. OCH reservdelarna passar mellan märkena..
    Aha. Det låter goda nyheter för min del. Har en 30-hästare på gång nu. En sprillans 08 för jättebra pris. Han som sålde höll på och velade lite om han ska behålla den, skulle få besked idag. Hoppas jag får köpa den.

Men om man förstått rätt ska Tohatsu alltså sorteras in i facket kvalitétsmotorer tillsammans med Honda, Suki, Yama, Mercury...

...och inte i facket budgetmotorer: Parsun, Speed, Sail ???

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
      Men om man förstått rätt ska Tohatsu alltså sorteras in i facket kvalitétsmotorer tillsammans med Honda, Suki, Yama, Mercury...

...och inte i facket budgetmotorer: Parsun, Speed, Sail ???
      Så skulle jag absolut se det!

Kommentera

Ursprungligen postat av Karvid Visa inlägg
        Lite komplettering...
        Tohatsu bygger troligen inga andra konstruktioner än sina egna. De säljer sina motorer till andra som säljer dem med sin logga på. Precis som är fallet inom andra branscher (t.ex bilindustrin där Volvo köpt motorer från andra tillverkare och sätter sina kåpor på dem. Omvänt har Volvo sålt motorer till andra....

Ibland sätter man egen touch på andras motorer genom att strypa dem ändra utväxlingar mm. Men det är fortfarande samma motor. OCH reservdelarna passar mellan märkena..
        Ett bra exempel är Yamaha Marine som bygger en motor åt Ford som Volvo köper och sätter i sina XC 90.....

Kommentera

Köpte Tohatsu 30 hk i Maj 2008. Har kört ca 30 timmar med den. Trolling i Insjöar. Strejkar aldrig i låg fart. Går som en klocka. Urstark, spelar ingen roll hur många man är i båten. Körde Badring i somras med 4 pers i båten o den drog. Det stora plusset är ju att man åker nästan gratis. För den verkar gå på luft

Tohatsu 30 4-takt rekomenderar ja till alla. Verkligen hel nöjd med motorn. Bara o slå till för er som funderar

Nisse - Gösens ovänn
          http://fishingmongos.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av LillNisse Visa inlägg
            Köpte Tohatsu 30 hk i Maj 2008. Har kört ca 30 timmar med den. Trolling i Insjöar. Strejkar aldrig i låg fart. Går som en klocka. Urstark, spelar ingen roll hur många man är i båten. Körde Badring i somras med 4 pers i båten o den drog. Det stora plusset är ju att man åker nästan gratis. För den verkar gå på luft

Tohatsu 30 4-takt rekomenderar ja till alla. Verkligen hel nöjd med motorn. Bara o slå till för er som funderar
            Då va det klart, det blir affär på Söndag. En 30 hk 4-takt, kortrigg med trim/tilt. Det är en sprillans ny 2008. Säljs av en privatperson som haft den i garaget och aldrig monterat på den på båten. Endast startad i vattentunna i garaget. Butikskvitto följer med i affären och priset är helrätt! Hoppas jag blir lika nöjd som dig.

Kommentera

Kul!

Blir nog skitbra. Jag tittade också på en Tohatsu men det blev en begagnad Evinrude för mindre pengar istället. Men jag skulle inte ha nåt emot din motor.

Kommentera

Hämtad idag. Vägde bly...

Men den ser fin ut. Helt sprillans. Får hoppas man blir nöjd.

Kommentera

Hämtad idag. Vägde bly...

Men den ser fin ut. Helt sprillans. Får hoppas man blir nöjd.
                  Grattis

Det är ju en 4 taktare de väger alltid bly, men Du behöver inte köpa Gymkort nu utan bara ner och hiva motor ett tag så är det kirrat med träningen

Kommentera

Har du fått på motorn och provat den? jävligt nyfiken på hur den går isf..

Har ju en likadan liggandes under trappen nere i Örebro.

om du har msn kan du lägga in ollhan@msn.com så får jag höra lite där!

Kommentera

Hämtad idag. Vägde bly....

Ja det är inget man slänger av och på själv.
                      Har du hunnit att köra in den än?
                      Är nyfiken i se om du blir lika nöjd som ja är med min.

Nisse - Gösens ovänn
                      http://fishingmongos.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      897 visningar
                      0 gillar