Ursprungligen postat av Muskytracker
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tracker
Collapse
X
-
Du ska veta att det inte är något nöje direkt även i större täckta båtar heller skillnaden ligger i marginalerna man har mot evt. katastrof därute om det blåser upp långt från land/skydd.Ursprungligen postat av TheEdge Visa inläggHej nu lägger jag mig i denna tråd fast jag inte ens läst alla inlägg! *call me crazy*
Men jag vill bara lägga till mitt "vittnesmål" från Värtan cup iår!
Vi låg som så många andra bakom Tornön hela dagen pga av det otroligt dåliga vädret, vi hade min Buster R och gjorde några försök att åka ut på fjärden men fick snabbt lägga ner för att återigen lägga oss bakom ön i det något lugnare vattnet!
Jag fick snabbt en ny hobby att kolla vilka båtar som försökte ge sig ut på fjärden och hur lång tid det tog innan de vände och kom tillbaka till en förlorad plats mot vassen, det var gott om "gamar" som kom så fort man lämnade sin plats!
Nu kommer vi till själva poängen i detta inlägg....jag och min kollega såg hur be outdoor trackern hade precis samma problem som de andra små/mellan stora båtarna att åka ut på fjärden! De kom tillbaka lika snabbt som de åkte ut.
Jo....det blåste extremt den dagen men det var ändå inomskärs.....så om ni frågar mig om jag skulle vilja befinna mig i den båten ute på öppet vatten när det börjar blåsa så är svaret: Nils Erik Jesus!!
Jag skulle inte åka ut i min båt heller, men den är ju inte HELLER gjord för lax trollings äventyr!
Det var allt jag ville säga!
Over and out!
Edge
En HT eller liknande kan ta en rejäl våg framifrån tryckas ner men komma upp som en kork efteråt här ligger skillnaden mot helöppet nästa våg tar dej helt....I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Vi körde full gas 32-35 knop med hawken rätt mot vågorna under starten i VC med Hawken ändå upp till storholmen och det var knappast den behagligaste resa jag gjort och inte den smartaste i sådant väder men kul som fan. Helt övertygad att min hawk går bättre i grov sjö än KG´s tracker och lika övertygad om att trackern är en grymmare spinnfiskebåt. Tundran är just den modell jag skulle köpa om jag ville ha en tracker. Lär fungera bra även till den mesta trollingen.
Kommentera
-
Det stämmer, den är såld. Vet dock inte om de har fler...Ursprungligen postat av KG? Visa inläggJag misstänker att båten ifråga är såld. Om de inte hade fler?
Kommentera
-
Synd att vi inte skulle åt samma håll, då hade vi kunnat vinka till er när vi passerade...Ursprungligen postat av Henrik S Visa inläggVi körde full gas 32-35 knop med hawken rätt mot vågorna under starten i VC med Hawken ändå upp till storholmen och det var knappast den behagligaste resa jag gjort och inte den smartaste i sådant väder men kul som fan. Helt övertygad att min hawk går bättre i grov sjö än KG´s tracker och lika övertygad om att trackern är en grymmare spinnfiskebåt. Tundran är just den modell jag skulle köpa om jag ville ha en tracker. Lär fungera bra även till den mesta trollingen.
Kommentera
-
I morgon skall jag dit... Har gett mig fanken på att verkligen åka dit också eftersom jag just köpte (med en kompis) deras siste Topper 1232 kommer jag inte undan.
Den får hänga med på taket hem. Ja just det, blir till att köra bil i morgon. Skall bli mycket intressant att kika på de större båtarna!
MVH
PS. Inga jäkla tråkkommentarer nu att det är en värdelös specimenbåt osv.
Kommentera
-
Vad fick du ge för den?Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inläggI morgon skall jag dit... Har gett mig fanken på att verkligen åka dit också eftersom jag just köpte (med en kompis) deras siste Topper 1232 kommer jag inte undan.
Den får hänga med på taket hem. Ja just det, blir till att köra bil i morgon. Skall bli mycket intressant att kika på de större båtarna!
MVH
PS. Inga jäkla tråkkommentarer nu att det är en värdelös specimenbåt osv.
sigpic
Kommentera
-
Var och hämtade en Tracker Targa 185 WT idag. Hann med en kort provkörning i lugnt vatten, mest för att kolla om allting fungerade, vilket det gjorde.
Vi hade tidigare en Örnvik 510 CLX (Till salu, förresten) och även fast Trackern bara är en halvmeter längre så känns den dubbelt så stor. Den är ju bred och stadig som en finlandsfärja. Trailern fungerade också grymt bra i den rampen vi använde, men det kan nog bli problem i långgrunda ramper.
KG?, fungerar din trailer bra till Trackern? Trailern vi har till Örnviken kommer inte fungera, så det lutar nog åt trailerköp till våren, eller ombyggnad och inreggning av Trackertrailern.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
743 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg