Tracker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• TAMTAM
    replied
    Har du haft Vikness och Flipper hyfsad storlek redan..... nog bättre du PMar KG direkt istället för att lägga ut frågan här tror det faktiskt
    Senast ändrad av TAMTAM; 2008-10-28, 20:20.

Lämna en kommentar:

• BaraOscar
    replied
    Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Vill man ha styrpulpet så... tillverkad i en kuststad avsedd för kust/hav riktigt fina skrov lite tunga dock
    Ja jag har tyckt att den känns lite tung tills jag bytte motor. Förvånad att den gör nästan 40 utan vidare tweak med 150hp. Fortsätt sedan med pajkastning och lämna mig utanför

/Oscar

Lämna en kommentar:

• Muskytracker
    replied
    Innan Viknes:en hade jag en Flipper 630 OC, vilket fjasko! Men man lär sig fort om man avser köra seriös trolling. En öppen båt som en Rival 606 för riktigt seriös trolling i dåliga förhållanden... HA HA HA! Ungefär lika korkat som Inline-spön.

KG... Har man hemma en motsvarande "så kallat ny" för under 200 lakan tror du? Ja, du vet vad jag menar. Skiljer det bara 50 lakan kan man lika väl slippa jobbet och handla i Sverige, men som Fishit´s gamla pris... HUGHA!
    Senast ändrad av Muskytracker; 2008-10-28, 20:17.

Lämna en kommentar:

• KG?
    replied
    Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
    Trolling för mig är inte längre att ligga och nöta mitt i vintern. Trolling är att ligga på östersjön när havet är någorlunda mjukt, lite varmare i vattnet med andra ord. Från 15 maj till sista september och när vinden blåser max 8 m/sek med en våghöjd om absolut max 1 meter. Annars är trolling bara en jävla pina med en alldeles för låg utdelning för att överhuvudtaget kallas nöje. Skulle Trackern fungera till det tror ni?
    Det skulle den absolut göra.

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
    Trolling för mig är inte längre att ligga och nöta mitt i vintern. Trolling är att ligga på östersjön när havet är någorlunda mjukt, lite varmare i vattnet med andra ord. Från 15 maj till sista september och när vinden blåser max 8 m/sek med en våghöjd om absolut max 1 meter. Annars är trolling bara en jävla pina med en alldeles för låg utdelning för att överhuvudtaget kallas nöje. Skulle Trackern fungera till det tror ni?
    Du verkar sugen så varför inte ge den en chans visst kan vi ha fel sprayhood är aldrig fel trots allt

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
    Jag menar inte heller att en Tracker är förstahandsvalet som trollingbåt, men den skulle funka. Trollar en del där det är riktigt rejäla våghöjder ibland. Det funkar bra, men om huvudsakligen ska trolla i Östersjön så tror jag ingen väljer en Tracker.
    Hej igen KG var båt passar bäst till vad den är avsedd för detta avvägs mot priset enligt min åsikt säkert är den fin men öppet hav enligt min åsikt kräver vindskydd och täckt fördäck ger mer marginaler när det skiter sej och av och till gör det det

Lämna en kommentar:

• Muskytracker
    replied

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av Gäddman Visa inlägg
    Ja eller så köper man en riktigt bra båt för trolling för samma pengar!
    Jag tar inbyten.

http://www.blocket.se/vi/17764240.htm?ca=11_s

MVH

/Oscar
    :
    Vill man ha styrpulpet så... tillverkad i en kuststad avsedd för kust/hav riktigt fina skrov lite tunga dock

Lämna en kommentar:

• KG?
    replied
    Jag menar inte heller att en Tracker är förstahandsvalet som trollingbåt, men den skulle funka. Trollar en del där det är riktigt rejäla våghöjder ibland. Det funkar bra, men om huvudsakligen ska trolla i Östersjön så tror jag ingen väljer en Tracker.

Lämna en kommentar:

• Muskytracker
    replied
    Rospigg, jag har inte kvar Viknes:en och lägger inte allt krut på laxen längre. Är lite sugen på en Rival 606 också... Men en Merry Fisher 625 ligger nog närmast till hands just nu, den är ändå rätt lik 880:in.

Trackern hade varit en kanon kombibåt om man nu vågar ut på havet med den, kaxig nog att ragga runt med kidsen och samtidigt smidigt med ALU och som allra viktigast... en värstingmaskin till det mesta fisket!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
8 svar
743 visningar
0 gillar
Senaste inlägg dhaglund  
Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
1 svar
250 visningar
0 gillar