Tracker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Rospigg, de som haft motsvarande båt som jag nämner i initialt inlägg. Vilka av dina vänner har gjort sig av med den och hur. Jag kollar Blocket flera ggr i veckan och aldrig sett en sådan trollingbåt begagnad. Jag provocerar inte, jag är ute efter riktig fakta, inte förutfattade meningar.

Nu är priset helt rätt på Fishit, därför önskar jag svar med erfarenhet inte vilda gissningar och obefogade sågningar. Referera gärna till dina referenser Rospigg och jag skall begrunda dina åsikter noggrant.

MVH

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
      Jo Tracker är ontopic men våran debatt är det inte så det var den jag avsåg, min båt kom bara med som svar på en direkt fråga som Du ser!!

Ang bakgrunden till min åsikt så baseras den både på egna erfarenhetr och bekantas dito och alla jag känner som köpt en Tracker har gjort sig avm ed dem snabbt pga de varit missnöjda, det gäller då moderna Tracker båtar!!

Nog om detta, ämne för mig.
      Fast jag börjar bli lätt irriterad på dina oseriösa skriverier. Med modern Tracker pratar jag om de nya helsvetsade båtarna med ganska speciell skrovform. Finns tre stycken såna som jag har i Sverige och kanske två såna som MT frågar om.
      Du har ingen aning om vad det är du skriver, så är det bara. Men du är välkommen att åka med när det passar så kan du ge en åsikt när du har något att bygga den på.

Kommentera

Nu hinner man inte skriva innan nytt inlägg ploppar in. Svar JA... Rospigg, helsike vad fin Merry Fisher´n är. Den är tyvärr bara något för klumpig att traila omkring.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
          Misstänkte att det kanske inte var någon som provat KG, men ändå värt att slänga ut frågan. Nej, det är lite märkligt att de inte marknadsför att det är en 80 trailer i så fall. En triangel och 30 borde väl ändå inte vara några problem?

Aktern känns lurigt låg, runt motorbrunnen med andra ord. Vad det gäller i övrigt borde det inte vara några större problem, det är ingen liten båt.

Angående aktern så finns det botemedel som heter wavewackers http://www.wavewackers.com/

Båten ser ju go ut iaf och bör väl funka ,dom används ju i U.S.A på de stora sjöarna och det går väl vågor där med antar jag .

Kommentera

Jag har inte hört något negativt om de nya trackerbåtarna! De gamla (nitade) har jag hört kunde börja läcka efter 5-6 säsonger om de gick i mycket grov sjö och ofta men de nya är svetsade så det är inga problem. Den som KG har är ju inte ens svetsad utan pressad så den är helt utan skarvar. Har iofs snackat med gubbar som haft äldre trackerbåtar och varit mycket nöjd med dem. Mattan ser ju jävligt märklig ut men jag tycker att det är riktigt sjysst med den när man fiskar (mycket tystare och aldrig halt). Btw är det faktiskt riktigt trevlig stereo också

Kommentera

http://www.blocket.se/vi/18826183.htm?ca=22_s

Någon som provat denna på öppet hav och/eller till laxtrolling i Östersjön?

Ytterligare en fråga. Trailern som brukar följa med Tracker-båtar är bara godkänd för 30 km/h väl?
              Hej Muskytracker; Peter Berggren, som säljer båten och jobbar på Berrras är mycket trevlig och enormt duktig gäddfiskare. Vore jag intresserad av hans Tracker skulle jag kontakta Peter och be om en provfisketur. Priset är nog förhandlingsbart.
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand

Kommentera

Tackar för era råd. Skall bli skoj att kika på båten på måndag.

Kommentera

lycka till och bjud gärna med mig ut på en tur när du handlat

Kommentera

Hej igen Muskytracker; Av ditt "Nickmame" att döma fiskar du muskie och bör väl också vara en sjutusan till gäddfiskare. Till gäddfiske är Trackern en superfin båt! Mitt förslag är fortfarande att du pratar med ägaren Peter Berggren hos Berras och försöker få med honom på en testfisketur i Trackern, en trollingtur i exempelvis Vänern eller Vättern nu i höst. Då får du själv snabba svar på dina frågor och behöver inte gissa längre! Det handlar ju ändå om en massa pengar! Själv skulle jag aldrig våga satsa på en Tracker i den storleken för laxfiske utomskärs. En Buster Magnum, som jag själv har sedan 1998, eller en Silver Eagle föreslår jag om du är ute efter en riktigt sjövärdig, öppen och oöm aluminiumbåt för laxtrolling i öppen havssjö i Atlanten, Östersjön eller någon av de större insjöarna Vänern och Vättern. Både Buster Magnum och Silver Eagle har fungerande självlänsar, handpumpar och rejäla elektriska länspumpar. I de Tracker-båtar jag fiskat från sitter det en liten "akvariepump" som länspump och de saknar självläns. Länspumpen går förvisso att byta till en större, men vad händer om några stora vågor bryter in över fören på Trackern?

På trailer är alla båtar stora men de krymper snabbt i grov havssjö några distans utomskärs.
                    Go for the Big Salmons!
                    Old Firehand
                    Senast ändrad av Old Firehand; 2008-10-29, 17:13.

Kommentera

Tack OF, men läs gärna hela tråden är du snäll. Gäddtrolling i så fall, inte fan vill man in och jerka med den i steniga Blekinge.
                      Senast ändrad av Muskytracker; 2008-10-29, 17:21.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      743 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      250 visningar
                      0 gillar