Tracker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
    Tack OF, men läs gärna hela tråden är du snäll.
    Hej igen Muskytracker; Mitt första svar med direkt hänvisning till Peter Berggren kom efter att enbart ha läst ditt första inlägg om Trackern. Mitt senare svar kom jag med efter att ha läst igenom alla synpunkter med både positiva och beska kommentarer. Det är i mitt senare svar du har mina synpunkter, de synpunkter du efterlyste!
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand

Ps. Fiskat från just denna Tracker har jag inte gjort. Mitt svar grundar sig på liknande modeller. Trailern har jag inga synpunkter på, men du kan kontakta BålstaSläpet som kanske har svar här. Ds.
    Senast ändrad av Old Firehand; 2008-10-29, 17:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonas 37
      Annars kan man ju andvända drivankare ute på öppna havet om man har en liten båt.Ni har väl hört fenonemet att båten känns 1m längre med drivankare? Jag mätte min båt ute på öppet vatten till 5.2m, sen la jag i drivankare och mätte om båten, nu var den plötsligt 6.2m.
      Haha Jonas riktigt bra!
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Förstår dina synpunkter OF, men tror inte du läst alla inlägg. Båten skall inte användas till vintertrolling i 10 m/sek. Jag trollar nu mest från kompisens Silver Shark, men är riktigt sugen på en egen båt igen som också går att använda till trolling. Kanske sågar jag båten fullständigt när jag ser den på måndag. Köpte en ny Atol 560 till trolling för några år sedan, utan att sett den i verkligheten. Körde den 20 min innan jag sålde den (såg redan vid sjösättningen att den var alldeles för låg i nosen)! Gör inte om det misstaget.

Till gäddtrolling i insjöar hade Trackern varit perfekt, men båten är direkt oduglig till mycket av jerkfisket i Blekinge skärgård enligt min mening, den är alldeles för stor och blir svårmanerövrad inne bland stenarna.
        Senast ändrad av Muskytracker; 2008-10-29, 17:35.

Kommentera

Till gäddtrolling i insjöar hade Trackern varit perfekt, men båten är direkt oduglig till mycket av jerkfisket i Blekinge skärgård enligt min mening.
          Hur menar du då? Man kommer in väldigt grunt om man kör med elmotorn, ivarjefall med min. Fanns inget ställe vi inte kom åt de gånger jag fiskade där. Men visst, ska man in i smalare passager än 240 så kan det bli svårt.

Fast du kanske tänker på nåt annat?

Edit; Såg din editering, men jag tror inte det är nåt jätteproblem om man inte är rädd för att repa lacken...Det är riktigt smidigt med förmonterad elmotor.
          Senast ändrad av KG?; 2008-10-29, 17:41.

Kommentera

KG? Nog är man rädd för att repa lacken alltid. Frontmonterat är verkligen fantastiskt, har en Riptide på min 400 Sportsman. Vågar dock inte använda den bland stenarna i Blekinge, utan där används årorna.

Kommentera

KG? Nog är man rädd för att repa lacken alltid. Frontmonterat är verkligen fantastiskt, har en Riptide på min 400 Sportsman. Vågar dock inte använda den bland stenarna i Blekinge, utan där används årorna.
              Åror? Äh, ett propellerblad till elmotorn är inte så dyrt. Dessutom får man nog inte vara alltför rädd att repa lacken på Trackern, det är en mindre smart detalj att hela skrovet är lackat. Men klart båten är stor ibland, svårt det där när man kör transportsträckorna mellan spotsen i Blekinge kan det gå åt en rejäl båt. Lite sydostlig vind så blir det ju rätt häftigt ute där det är öppet...

Kommentera

Jo, en större båt har många fördelar. Men bor man i Blekinge rotar man ganska snabbt upp de mest omöjliga sjösättningsplatserna som gör att man i regel inte behöver färdas så långt på havet vid dålig sjö. Fiskar man bara kring Järna, Matvik och även öster på mot Rby fungerar en större båt normalt väl. Jag varvar turer åt det hållet med turer i de steniga hemmatrakterna.

Kommentera

Tracker Tundra ar en av de vanligaste batarna pa walleyetouren. Dar fiskar de i jatte sjoar som Lake Erie med varre sjo en i Ostersjon och det verkar funka.

Kommentera

Trots allt om du har kompisar med bättre båtar för havstrolling köp den för annat fiske helt perfekt kombination de håller med grova grejor du håller med kustnära lättransporterat till andra vatten. helt perfekt kombination för tusan om de också gillar annat fiske.
                    Trailern dock stinker lång väg på bilderna ser den lackad ut inte galvad som till och med en skandinavisk sjösättningsvagn är för 5000 spänn, här kan jag ha fel kanske är den galvad under lacken kontrollera detta om inte max en tusenlapp efter några år i andrahandsvärde.
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Mm TamTam tänker så också och till finväderstrolling borde den fungera i alla fall. Vi får se...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      743 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      250 visningar
                      0 gillar