Tracker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Holmen Visa inlägg
    Var och hämtade en Tracker Targa 185 WT idag. Hann med en kort provkörning i lugnt vatten, mest för att kolla om allting fungerade, vilket det gjorde.

Vi hade tidigare en Örnvik 510 CLX (Till salu, förresten) och även fast Trackern bara är en halvmeter längre så känns den dubbelt så stor. Den är ju bred och stadig som en finlandsfärja. Trailern fungerade också grymt bra i den rampen vi använde, men det kan nog bli problem i långgrunda ramper.

KG?, fungerar din trailer bra till Trackern? Trailern vi har till Örnviken kommer inte fungera, så det lutar nog åt trailerköp till våren, eller ombyggnad och inreggning av Trackertrailern.
    Den skandinaviske importøren jobber visst med å ombygd trailerne. Det er visstnok akslingen som er problemet.

Michael
    'dawg, mans best friend!

Kommentera

• Kikade på båtarna snabbt under fredagen. V16 är bred som ett hus och fungerar inte den större 185 wt till laxtrolling skulle jag bli mäkta förvånad, bara man fixar till något skydd i aktern. Ytskiktet i övrigt lämnar lite övrigt att önska, annars mycket trevliga båtar. Den mindre V14 känns otroligt prisvärd medan V16 känns som ett direkt klipp, sjukt mycket båt för pengarna.

Kommentera

• Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
        Går det att få den medföljande trailern godkänd på nåt vis så är det förstås bästa lösningen.

Jag har en 1350 Bålstatrailer och det funkar bra till min båt.
        Efter många samtal blev jag hänvisad till ett företag som heter "Mälarsläpet". ( http://www.malarslapet.se/ ) Enligt killen som jag pratade med där var det inga större problem, men det kostar ju en slant:
        Ny hjulaxel: 4500:-
        Påskjutsbroms: 1500:-
        Nya lysen: 1000:-
        Alla priser är utan moms.

Det är värt att tänka på, men samtidigt är det ju just den grymt fjädrade axeln, de hydraliska bromsarna och de vattentäta lysena som gör trackertrailern bra...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Holmen Visa inlägg
          Efter många samtal blev jag hänvisad till ett företag som heter "Mälarsläpet". ( http://www.malarslapet.se/ ) Enligt killen som jag pratade med där var det inga större problem, men det kostar ju en slant:
          Ny hjulaxel: 4500:-
          Påskjutsbroms: 1500:-
          Nya lysen: 1000:-
          Alla priser är utan moms.

Det är värt att tänka på, men samtidigt är det ju just den grymt fjädrade axeln, de hydraliska bromsarna och de vattentäta lysena som gör trackertrailern bra...
          Det är ju rätt trist att man måste göra släpet sämre för att få det godkänt. Typiskt svensk byråkrati.

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Hej igen KG var båt passar bäst till vad den är avsedd för detta avvägs mot priset enligt min åsikt säkert är den fin men öppet hav enligt min åsikt kräver vindskydd och täckt fördäck ger mer marginaler när det skiter sej och av och till gör det det
            Håller med om att trackern i första hand är en inomskärsbåt och riktad till gäddfiske och annat söndagsfiske men att öppet hav kräver vindsskydd och täckt fördäck?? Finns att som är viktigare och många öppna båtar som är lämpliga.
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

• Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
              Håller med om att trackern i första hand är en inomskärsbåt och riktad till gäddfiske och annat söndagsfiske men att öppet hav kräver vindsskydd och täckt fördäck?? Finns att som är viktigare och många öppna båtar som är lämpliga.
              Täckt fördäck kan man legge på, og med en Walkthrough så får man jo det du sier her..

Michael
              Senast ändrad av Pikopath; 2008-11-09, 17:36.
              'dawg, mans best friend!

Kommentera

• Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
                Hej BBRF som du läser skrev jag min åsikt vill folk ge sej ut i öppna båtar så ska jag inte vara ett hinder för detta på något vis.
                Är själv less på blåst rakt i ansiktet och har väl blivit lite bekvämare med åren helt enkelt dock överskjöljning framifrån är inte att leka med en HT eller liknande klarar detta bättre mvh
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Det är ju rätt trist att man måste göra släpet sämre för att få det godkänt. Typiskt svensk byråkrati.
                  Nja KG undrar om du har helt rätt där skulle vara kul att syna grejorna i detalj för egen uppfattning vad gäller försämring eller inte, trots allt är nog inte figurerna som har hand om registrerings besiktning i Sverige helt dumma i skallen måste finnas ett vettigt skäl här.....

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Nja KG undrar om du har helt rätt där skulle vara kul att syna grejorna i detalj för egen uppfattning vad gäller försämring eller inte, trots allt är nog inte figurerna som har hand om registrerings besiktning i Sverige helt dumma i skallen måste finnas ett vettigt skäl här.....
                    Jag tror inte att dom är dumma i skallen, däremot har de byråkratiska regler de måste följa. Det ska fram nån form av bromsintyg och säkerligen en hel del annat. Kan tänka mig att det kostar en del pengar innan byråkraterna fått så mycket papper att de blir nöjda. Kan kanske vara möjligt om importören tar in så många trailers att det blir lönsamt att bekosta byråkratin, men som enskild trailerägare är det nog hopplöst.

Kommentera

Jag tror inte att dom är dumma i skallen, däremot har de byråkratiska regler de måste följa. Det ska fram nån form av bromsintyg och säkerligen en hel del annat. Kan tänka mig att det kostar en del pengar innan byråkraterna fått så mycket papper att de blir nöjda. Kan kanske vara möjligt om importören tar in så många trailers att det blir lönsamt att bekosta byråkratin, men som enskild trailerägare är det nog hopplöst.
                      Ja för enskilda kärror är det nog enklare att avslå direkt, märkligt dock att inte regler avsedda för en världsmarknad fungerar här, trafik i USA kan inte skilja sej så mycket från trafik i SWEDEN direkt. mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      743 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      250 visningar
                      0 gillar