Låter väl som en ganska korkad fråga, men sitter o funderar på vad för typ av drag ni brukar köra med när ni tex trollar gädda/gös tänkte på det här med wobblers o djuprigg. blir d inte dumt om man kör med flytande wobbler tex om man ska skicka ner betet till ett visst djup? jag menar vill den inte flyta upp en bit då?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fråga ang beten till trolling.
Collapse
X
-
Fisken ser väl uppåt, så skall du slicka botten med djupriggen så är det kanske bra att betet går lite högre ? Fördel också i kurvor mm så sjunker inte betet. Även som du kör snuskigt sakta så sjunker inte betet + att den har lite bättre gång än ett sjunkande som kan tappa gången vid saaakte trolling .
Mina tankar iaf.
-
Mer ytgående:Ursprungligen postat av Adamzki Visa inläggsant! har ni några giftiga göswobblers o dela med er av då?
Bomber 16A och 15A
Nils Master Invincible
Lappia
Mer djupgående:
Manns stretch 15+
Manns stretch 20+
Bomber 25A
Jag trollar efter gös på två sätt. Endera över frivatten efter aktivt jagande fisk. Då gäller de mer ytgående alternativen. Annars efter bottennära inaktiv fisk över hyffsat plan botten runt 6-7 meter med wobbler som går på 5-6 meters djup. Då gäller de mer djupgående alternativen.
Färger varierar från dag till dag. Själv koncentrerar jag min göstrolling till ett fåtal sjöar och ett fåtal miljöer som jag lärt känna. När det gäller beten använder jag ovanstående och fokuserar hellre på att ha många färger av få modeller än att fiska med olika modeller/fabrikat.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Adamzki Visa inläggsant! har ni några giftiga göswobblers o dela med er av då?
Bomber 16a
Nilsmaster 15cm
Westins jätte 17cm
Rapala original
Cotton Cordell Deep Red Fin
Manns Stretch
Bomber 25a
Mina favoriter...
Kommentera
-
Mina favoriter är: Bomber 15A, Rapala Magnum 18 cm, Nilsmaster Invincible 15 cm, Buster Deep 4 m+Ursprungligen postat av Adamzki Visa inläggsant! har ni några giftiga göswobblers o dela med er av då?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
|
8 svar
705 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg