fråga ang beten till trolling. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fråga ang beten till trolling.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Får du fisk?

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
    Mer ytgående:
    Bomber 16A och 15A
    Nils Master Invincible
    Lappia

Mer djupgående:
    Manns stretch 15+
    Manns stretch 20+
    Bomber 25A

Jag trollar efter gös på två sätt. Endera över frivatten efter aktivt jagande fisk. Då gäller de mer ytgående alternativen. Annars efter bottennära inaktiv fisk över hyffsat plan botten runt 6-7 meter med wobbler som går på 5-6 meters djup. Då gäller de mer djupgående alternativen.

Färger varierar från dag till dag. Själv koncentrerar jag min göstrolling till ett fåtal sjöar och ett fåtal miljöer som jag lärt känna. När det gäller beten använder jag ovanstående och fokuserar hellre på att ha många färger av få modeller än att fiska med olika modeller/fabrikat.
    Vilka färger har du fått fisk på med bomber 15A och även Manns stretch har faktiskt samma drag själv men har inte haft ett enda gös hugg i sommar så skulle vara evigt tacksam för hjälp:/ Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av sexpak Visa inlägg
      Vilka färger har du fått fisk på med bomber 15A och även Manns stretch har faktiskt samma drag själv men har inte haft ett enda gös hugg i sommar så skulle vara evigt tacksam för hjälp:/ Mvh
      Hej Johan "sexpak" Melin; Att framgångsrikt trolla efter Gös är som att lägga ett komplicerat pussel! Saknas några bitar i pusslet "Bete, Djup, Fart, Färg, Område, Temperatur, Tid och Vind " blir fångstresultaten därefter. Just nu mitt i en stadig värmebölja är det ganska svårt att misslyckas vid Göstrolling i sjöar och fiskeområden där det är gott om Gös. I bra Gösvatten har du möjlighet att lära dig utveckla och förbättra din Göstrollingteknik. Du kan testa olika beten (modeller, storlekar, färger), fiskedjup, trollingfarter och kända Gösstråk tills du hittar ett mönster som ger resultat.

Göskontakterna (tap-tap-tap) kommer oftare vid extremt långsam trolling än vid normal trollingfart. Huggen blir fler i medvind än i motvind. Hittar du en punkt där Gösen hugger i medvind vänd tillbaka i en cirkel och trolla över punkten på nytt. Om du inte kan GPS-markera kontaktpunkten kasta ut en topomarkör för att exakt kunna markera platsen och trolla över den från samma håll igen och igen. En genväg till att bli en framgångsrik Gösfiskare är att fiska med andra Gösfiskare som gått den långa vägen och steg för steg lärt sig både via misstag och framgångar.
      Go for the Big Walleyes!
      Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
      8 svar
      720 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg dhaglund  
      Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
      8 svar
      473 visningar
      0 gillar