Båten är såld, ny skall beställas? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båten är såld, ny skall beställas?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stämmer säkert att det finns massor man kan skala bort, har läst nånstans att aluminiumtank i rätt material ska vara minst lika bra eller bättre än Rostfri, vet absolut inget om detta själv men det var nog ett båtracing forum jag läste det på, där jagas det ju oxå vikt.

Aktervägg i kapellväv är något även jag skulle välja, blir ju en lite flexiblare båt.

Hittade en sida med en spec på Trophy 2002, rätt tung men kul att se att dom mäter och väger allt, höjder, vikter, med trailer, på trailer osv. hyfsat stor tank... http://www.boatingvermont.com/2005/t...2002/w2002.htm

Prisnivån på Beason 22 är ju som du säger lite mer sansad än Rocaden, Fick priserna av Peter förra veckan, ska bli kul att se den nya Beason modellen sen när den kommer.
    Ska bli mycket spännande att följa detta med tanke på hur snyggt och seriöst du riggade din TG, kom inte TG ut med nån sportfiske ny modell i våras förresten?
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Har du kollat på Scout´s båtar?

Har fiskat från en polares scout och det är en grym båt.

Dom har några större modeller som jag kan tänka mig passar bra till laxtrolling.

Kommentera

aluminium tank! nja själv skulle jag enbart välja antingen plast eller syrafast rostfritt i din norska fjordmiljö definitivt men kanske ett par riktigt feta offeranoder grejar detta vet inte riktigt aluminium är bra men som tankmaterial nja men nej för min del. lycka till
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
          Som vanligt spårar sånna här trådar ut på grund av lite olika åsikter, lite synd. Inte ens en moderator här på forumet kan uppföra sig vettigt, och hålla sig till ämnet..

Men lite tips på vägen till Flodström;

- Vilken båt du än väljer i den här klassen så kan du aldrig få för stor motor, de dagarna du har 30+ distans hem i öppet hav och det blåser upp, då är du glad att du inte snålade in på motorn.
          - Satsa på en båt med fribord som du känner dig trygg med, du kan aldrig stoppa en brottsjö med ett högre räcke, även om det känns lite tryggare höjdmässigt.
          - Vid köp av en WA båt testa den i riktigt höga korta motsjöar innan köp, amerikanska båtar doppar sällan nosen i vågorna och tar in vatten över däck, men många svenska gör det gärna. Ofta på grund av för liten motor och för mycket tyngd för långt fram, kombinerat med felkonstruerat förskepp.
          - Granska styrplats och akterdäck noga, se till så de fyller sin funktion till 100% för det är här du kommer spendera den mesta av tiden.
          - Se till så att kabinen åtminstone har ordentligt sitthöjd invändigt, jag är 190 och de båtar jag kan sitta rak i är lätträknande. I en lite större båt så vill man ju att utrymmet under däck kunna användas till mer än bara förvaring.

Och blir det en Rocad så satsa på nya 706C, inget fågelbad på fördäck och mer plats under däck.

Lycka till!
          Mattias kallas insikt dock håller jag inte riktigt med dej om jättemotorerna bättre planera i förväg och/ eller undvika väder av den typen! mvh
          Senast ändrad av TAMTAM; 2009-08-22, 18:25.

Kommentera

Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
            Stämmer säkert att det finns massor man kan skala bort, har läst nånstans att aluminiumtank i rätt material ska vara minst lika bra eller bättre än Rostfri, vet absolut inget om detta själv men det var nog ett båtracing forum jag läste det på, där jagas det ju oxå vikt.

Aktervägg i kapellväv är något även jag skulle välja, blir ju en lite flexiblare båt.

Hittade en sida med en spec på Trophy 2002, rätt tung men kul att se att dom mäter och väger allt, höjder, vikter, med trailer, på trailer osv. hyfsat stor tank... http://www.boatingvermont.com/2005/t...2002/w2002.htm

Prisnivån på Beason 22 är ju som du säger lite mer sansad än Rocaden, Fick priserna av Peter förra veckan, ska bli kul att se den nya Beason modellen sen när den kommer.
            Ska bli mycket spännande att följa detta med tanke på hur snyggt och seriöst du riggade din TG, kom inte TG ut med nån sportfiske ny modell i våras förresten?
            Herr Sköld i Kungshamn tar mycket bra betalt för sina tjänster minsann frågan är om man får valuta för pengarna..........
            Dock ska jag tillägga min erfarenhet av skroven är att de är utmärkta både 560 och 606 riktigt bra sjömässigt men resten imponerar inte på samma vis min åsikt vad den nu är värd
            Senast ändrad av TAMTAM; 2009-08-22, 18:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              aluminium tank! nja själv skulle jag enbart välja antingen plast eller syrafast rostfritt i din norska fjordmiljö definitivt men kanske ett par riktigt feta offeranoder grejar detta vet inte riktigt aluminium är bra men som tankmaterial nja men nej för min del. lycka till
              Tja, TAMTAM, TG-boats har alltid använt Alu til sina tankar, detsamma i min TG. Ser hur blank och fin ut fortfarande som om den kom från fabriken i dag. Har själv gjort en del detaljer i marin-aluminium. Märks inte att det fått 35‰ saltstänk på sig (behövs inga offeranoder till marin aluminium garranterat) Men vanlig aluminium, nä fy tusan, inget för marina båtar.
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

Haha Flodis tror dej som jag skrev har ingen riktig koll på detta men gillar inte alu på detta stället dessutom vid charter verksamhet välj största möjliga tank soppan betalas av andra iaf, dessutom tankstorlek saknar betydelse men stor tank ger dej mindre bekymmer den faktiska kostnaden är den samma oavsett tankstorlek mvh och lycka till

Kommentera

Vet inte vilka storlekar det finns att välja på då det handlar om Alu-tank. Men en på upp til ca 200 liter blir det i alla fall snack om. Skall kolla lite med "expertisen" här på Vestlandet vad offshore- och båtbyggar gubbarna rekommenderar av fabrikat. Just tanken är ju en viktig bit i det hela, helt klart...... TAMTAM...
                  Mvh Flodström
                  Flyfishing for salmon

Kommentera

Yellowfin gör skapliga båtar också....

DUH!!

//Stefan
                    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
                      Haha där snackar vi båt

Livsfarligt forum det där, man får en massa konstiga ideér av att surfa omkring där.
                      http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      730 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av Gös123, 2025-12-31, 15:48
                      1 svar
                      248 visningar
                      0 gillar