Monteringsmått Cannon djuprigg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Monteringsmått Cannon djuprigg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Monteringsmått Cannon djuprigg

Halloj!

Är det någon som har yttermåtten (bxl) på monteringsplattan till Easi-troll eller snarlik modell, samt bulthålsmönstrets mått.

/K
    sigpic

Bult mönstret är 65x65mm och jag tror att yttermåttet på fästet är 135x135mm. Är inte riktigt säker på yttermåttet. Jag hade gjort en adapterplatta till en cannon snurrplatta och hade Scotty riggar på
    Bifogade filer

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Bultmönstret var det viktiga, kalas att du kunde svara så snabbt! Tackar, bugar och bockar!

Ps. vad har scotty för mått? Överväger Cannon pga priset, men Scotty är inte omöjligt det heller. Har vid produktionen avb båten fått platser på båten svetsad för djupriggar, men behöver modda lite för att passa olika modeller.
      sigpic

Kommentera

94x41mm och yttermåttet på riggen som ska ligga på plattan är 135x135
        men bult mönstret ska ligga ca10mm förskjutet åt höger där det är smalare
        Dom här måtten är för No. 1023 Tilt-up Mounting Bracket som sitter på longarm och elriggarna

Mått till No. 1026 Pedestal Swivel Mount:
        Snabbfästet har bult mönster 91x113mm och yttermått 143x143mm
        pedistalen som sitter ovanpå snabbfästet har bultmönster 117x117mm och yttermått 143x143mm

Men ska du köpa snurr fästen kolla med http://www.teammarkstrom.se/LORENTS-MARIN.php

Kommentera

Ursprungligen postat av team char Visa inlägg
          Bult mönstret är 65x65mm och jag tror att yttermåttet på fästet är 135x135mm. Är inte riktigt säker på yttermåttet. Jag hade gjort en adapterplatta till en cannon snurrplatta och hade Scotty riggar på
          Hur funkar det Lennart, med cannons snurrplatta och scottyriggar? Är inte cannons snurrplatta väldigt mycket lägre än vad scottys egna snurrplattor är?
          Kanske är det en fördel med den lägre typen snurrplatta? Tacksam för kommentar/erfarenheterna dina.............
          Kanske en ide´, hehehe
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
            Hur funkar det Lennart, med cannons snurrplatta och scottyriggar? Är inte cannons snurrplatta väldigt mycket lägre än vad scottys egna snurrplattor är?
            Kanske är det en fördel med den lägre typen snurrplatta? Tacksam för kommentar/erfarenheterna dina.............
            Kanske en ide´, hehehe
            Det funkar lika bra. Varför jag valde cannons var att jag hade redan en hög trollinbar på båten där riggarna var fast monterade så för att dom inte skulle koma för hög så blev det cannon snurror
            Men nu har jag scottys snurror och el riggar och funktionen är densama men scottys snurror har tätare steg mellan lägena

Kommentera

Köper du Scotty kör det rakt igenom hela vägen, blanda inte
              Till Easy-troll kortbommat kan du använda lågprofil plattan under förutsättning monteringsplatsen är absolut rak dvs det inte uppstår spänningar i hörnen på plattan pga ojämn yta, använd dessutom de största brickor du kan hitta i försänkningarna gärna dubbla för att sprida pressen.
              Om ojämn yta inunder prova bricka upp den till rätt läge.
              Också om du lämnar kvar snurrplattorna på båten hela tiden tänk på att väder och sol tar på plasten med åren.
              Ska du använda stora elriggar långbommat skulle jag direkt undvika plast lågprofil snurrplattan du tar en risk med denna, finns bättre alternativ idag bla en Cannon original rostfri snurrplatta eller moddade andra fabrikat.
              Lycka till
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ok Lennart så det är 1116 du har nu, gissar jag........?
                Frågade p.g.a. att jag skall byta riggar, från 1116 till 1117 och att det kanske fanns någon fördel med Cannons snurror. Men du menar alltså att det inte är några fördelar med det.
                Det känns lite avigt med riggarna för högt opp men det underlättar å andra sidan då man skall ta upp loden, speciellt om man har lång ryckutjämnare på wiren.
                Mvh Flodström
                Flyfishing for salmon

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                  Ok Lennart så det är 1116 du har nu, gissar jag........?
                  Frågade p.g.a. att jag skall byta riggar, från 1116 till 1117 och att det kanske fanns någon fördel med Cannons snurror. Men du menar alltså att det inte är några fördelar med det.
                  Det känns lite avigt med riggarna för högt opp men det underlättar å andra sidan då man skall ta upp loden, speciellt om man har lång ryckutjämnare på wiren.
                  Jo jag har 1116 men har tagit bort spöhållarna och den plattan då det blev i vägen och spöna hamnade lite långt ut från båten. Så jag har gjort egna trippel spöhållare på aktern
                  Bild

Varför ska du ha 1117 är det för att få ned spötopparna närmare vattnet eller är det för att få dit ORCA hållarna
                  Senast ändrad av team char; 2009-08-30, 16:54.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                  8 svar
                  713 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg dhaglund  
                  Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                  8 svar
                  471 visningar
                  0 gillar