Vilka Djupriggar ska jag köpa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka Djupriggar ska jag köpa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det är fri handel inom EU, men för handel med länder utanför EU gäller förbudet mot s.k. parallellimport. Länk
    /Magic

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
      För övrigt en suveren rigg, men just det du pekar på, den snabba starten har jag irriterat mig på länge. Just när loden är nästan i vattenytan så vill man smyga upp loden så inte wirelåsningen far upp i topptrissan og loden studsar runt i "ryckutjämnaren". Håller på att jobba med saken (en PWM-motordrive). Får se om jag får det till. I så fall blir den till salu, hehe
      Haha Flodis upplev en Digi man ser lodet en halv meter under ytan rusande upp precis då slår mjukavstängningen till för att leverera till ytan fint och försiktigt!
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av fishyfishyfishyfish Visa inlägg
        Jag kör en svensksåld bil ifrån en lokal bilhandlare. Ingen Volvo som är privat importerad.
        Vad spelar det för roll vilken bil jag kör så länge jag har köpt den ifrån en svensk bilhandlare?
        Vad kör du för motor på din båt? Jag hoppas att det är en Volvo Penta annars måste du tala om vad det är för fabrikat innan du fortsätter att skriva här!
        Jag hoppas att du har svensk elektronik på båten också.
        Du fattar bara inte. HANDLA I SVERIGE OCH ALLA TJÄNAR PÅ DET I LÄNGDEN.
        Min Volvo är INTE privatimporterad den gynnar svenska tillverkare OCH svenska återförsäljare samt svensk service av bilen uppenbarligen gör inte din detta.
        Då bör man inte ta för stora ord i munnen värt att tänka på. mvh
        men som sagt slut nu

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
          Det är fri handel inom EU, men för handel med länder utanför EU gäller förbudet mot s.k. parallellimport. Länk
          Låter inte klokt. Vad blir nästa steg? Lag mot privatimport!!??

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Haha Flodis upplev en Digi man ser lodet en halv meter under ytan rusande upp precis då slår mjukavstängningen till för att leverera till ytan fint och försiktigt!
          Jo-jo, men priset, runt 2500 USD för ett par gör att jag hällre bygger ett eget system till mina Scottyriggar
          Mvh Flodström
          Flyfishing for salmon

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
            Låter inte klokt. Vad blir nästa steg? Lag mot privatimport!!??

Jo-jo, men priset, runt 2500 USD för ett par gör att jag hällre bygger ett eget system till mina Scottyriggar
            Blir nog inte lätt skulle jag tro den är beroende av "kulan" på wiren för att veta när brytaren ska slå av.
            Kolla Big Jon de har ett auto-stop för eftermontering på deras riggar men själva mjukstoppet kräver nog någon slags logik krets eller dylikt.
            På digin är det nog det elektroniska räkneverket som talar om för kretsar och motor att det är dags att bromsa.
            Och nej Digis behöver inte vara så dyra av och till går de att få till resonabla priser då begagnat naturligtvis har köpt några st till varierande priser och de har alla funkat utmärkt.
            Därmed inte sagt att nästa gör detta också..... men det blir inga fler för mej själv.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
            8 svar
            704 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg dhaglund  
            Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
            8 svar
            467 visningar
            0 gillar