Ursprungligen postat av Flodström
Visa inlägg
Min erfarenhet är att det bästa/billigaste sättet är att få det skickat med USPS dvs det amerikanska postverket, alla privata bolag som UPS, Fedex etc med dörr till dörr service undvikes pga kostnaden, jag skyr dem som pesten.
När det anländer till SWEDEN tar tullposten hand om det dvs vanliga postens utrikesavdelning dessa tullar momsar och tar betalt för jobbet med ca 150 spänn ink moms (även på detta naturligtvis!) sen är det dags för dej att besöka ditt lokala postkontor och gå hem med en jättestor och tung kartong under armen när du fått avin i postlådan, detta vet jag med säkerhet har nämligen gjort det hundratals gånger under åren och inte en enda gång praktiskt taget har det varit strul, mycket säker, bra och förhållandelsevis billig service, dock förseningar kan inträffa nu för tiden tar jag det med ro det löser sej men det är sällan jag köper något.
Säger så här Fish307.com samt marinegeneral.com är helt pålitliga och ärliga sköter du din del korrekt får du dina grejor helt säkert.
Berrys bait i Kanada är också vana vid swedes, de har Scotty också eftersom du tydligen gillar dem
lycka till

TAMTAM
Kommentera