Vilka Djupriggar ska jag köpa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka Djupriggar ska jag köpa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kjellzen Visa inlägg
    OM du skall ha el-riggar så är min favorit Scotty 1116 propack, har haft 16 stycken, inte ett enda litet problem med undantag av problem med rost på wire på två av de. Kontaktade Scotty och fick ny wire hemskickad direkt.

OM du skall ha manuella riggar, köp Cannon unitroll.

Vill du själv beställa hem Scotty el-riggar från USA så skicka mig ett PM och du skall få lite nät adresser som säljer billigt och går att lite på.

/Kjelle
    16 stycken scotty 1116 kostar ju lika mycke som min båt nästan..haha såg att du hade en riktigt fin båt...lutar åt Cannon Unitroll än så länge..får se om det kommer fler tips..

Kommentera

Ursprungligen postat av jotho Visa inlägg
      Sorry glömde att säga att det är manuella riggar jag är ute efter...Har en Örnvik 580 Pilothouse så jag behöver komma ut lite från båten med riggarna..Och det är i vättern jag kommer fiska...Därför jag fråga vilken rigga jag skulle ta var också att Cannon unitroll och Big Jon Captain’s Pak kostar lika mycket..kollade med williams båtvarv och dom sa att Big Jon Captain’s Pak var klart bättre än cannon.. Men om man kolla på dom flesta trolling båtar så sitter det unitroll på..?

Tack för kanon svar..tur det finns stor fiskare som vet lite där ute..=)
      Säger så här gå till butiken och syna noga både Cannon och Scotty av motsvarande storlek som passar ditt fiske notera också som jag skrev Unitroll gillar inte extrema vikter med grov sjö anledningen till att jag skriver detta är att jag personligen bytt ut ett antal riggkroppar som spruckit just pga av detta. (Cannon i USA har skickat gratisdelar hit över!)
      De större Cannon har inte dessa problem alls men just unitroll är känslig här.
      Scotty har jag inte sysslat med men de är säkert bra kolla upp dem också noga.
      Lycka till!
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av jotho
        okej...ja i vättern går det ju ofta grov sjö så det kanske tåls att tänka på...vet inte vad jag behöver för vikt till 40 m djup.. ligger la på en 4-5 kg eller?
        40m??? (130-135 fot) har du för avsikt att stadigt fiska på de djupen efter röding antar jag så är alla förslag hittills helt borta!
        Cannon mag 10 HS eller motsvarande Scotty direkt, manuella går helt bort lovar du byter snart iaf, rena pinan
        Ps lägger du krut på rödingen glöm inte släppa många, om den minskar i antal blir det färre lax utsättningar antagligen som att såga av grenen man sitter på.
        Lycka till (och ja 7 kilos är nog vad som krävs här minimum)
        Har du för avsikt att stadigt gå djupare än 50-60 fot överväg elektriska direkt lovar du hamnar där iaf.
        Senast ändrad av TAMTAM; 2009-09-02, 18:55.

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
          Skickade de över ny wire för att originalet rostat en aning??
          Kallar jag kundservice detta är förbrukningsvara normalt.
          Ska fan testa detta med däcken på bilen oxå! mvh
          två av riggvajrarna var rätt rostiga efter kort tids användande, de två andra (köpta samtidigt alla fyra) såg fortfarande ut som nya.
          Yep jag fick välja mellan nya vajrar eller spectra rigglina, så jag valde spectra downrigger braid.

Nemas problemas.

/Kjelle
          Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
          http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

två av riggvajrarna var rätt rostiga efter kort tids användande, de två andra (köpta samtidigt alla fyra) såg fortfarande ut som nya.
            Yep jag fick välja mellan nya vajrar eller spectra rigglina, så jag valde spectra downrigger braid.

Nemas problemas.

/Kjelle
            Snälla grabbar på Scotty får man säga, funkar det med stackers på flätlinan? mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              40m??? (130-135 fot) har du för avsikt att stadigt fiska på de djupen efter röding antar jag så är alla förslag hittills helt borta!
              Cannon mag 10 HS eller motsvarande Scotty direkt, manuella går helt bort lovar du byter snart iaf, rena pinan
              Ps lägger du krut på rödingen glöm inte släppa många, om den minskar i antal blir det färre lax utsättningar antagligen som att såga av grenen man sitter på.
              Lycka till (och ja 7 kilos är nog vad som krävs här minimum)
              Har du för avsikt att stadigt gå djupare än 50-60 fot överväg elektriska direkt lovar du hamnar där iaf.
              okej...ja jag har ingen aning är precis ny när det gäller trolling...därför vill jag inte lägga en 10 000:- per rigg heller...

Kommentera

En av medlemmarna på Scandinvian Trolling forumet säljer två stycken manuella Scotty.
                Här finnes annonsen:
                http://www.scandinavian-trolling.com...read.php?t=516
                Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
                http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

En av medlemmarna på Scandinvian Trolling forumet säljer två stycken manuella Scotty.
                  Här finnes annonsen:
                  http://www.scandinavian-trolling.com...read.php?t=516
                  Tack Kjellzen...ska kolla direkt

Kommentera

Vågar du handla från utlandet så kan du köpa nya Cannon MAG 5HS från Danmark billigt, två för 8000:-

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikeless Visa inlägg
                      Vågar du handla från utlandet så kan du köpa nya Cannon MAG 5HS från Danmark billigt, två för 8000:-

okej...fasen jag skickade till 2 olika företag i USA och frågade om dom kunde skicka riggar till Sverige men har aldrig fått något svar?skickat flera gånger utan svar..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av dhaglund, 2025-02-25, 21:19
                      8 svar
                      704 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg dhaglund  
                      Startad av DIFAnders, 2025-05-04, 11:01
                      8 svar
                      467 visningar
                      0 gillar