Trolling i Vänern? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling i Vänern?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är du sugen på mer information om fisket i Vänern så kan du höra av dig via msn. simonandersson7@hotmail.com... Orkar inte rabbla upp all information här på fs.

Kommentera

Jag är ytterliggare en Mellerud trollare. Jag utgår dock ifrån en mindre marina som ligger rätt innanför ett grund som kallas Jeppes. Nära och bra till fiskeplatserna och ingen kö vid rampen då det sitter en bom med lås på vägen ner till den. Ett bra och billigt ställe att ha båtplats på. Ligger nån mil utanför Mellerud. Jag kan nog inte ge så mycket mer tipps än du redan fått förutom farten. På hösten när det är lite varmare i vattnet så kör jag betydligt fortare än de andra har skrivit när jag fiskar med plast. 3-3,4 knop brukar jag hålla då. När det blir kallare i vattnet så brukar jag ligga i 2,5-2,8 knop vid plast och plåt fiske. Beten förutom löja som gett mig mest fisk är Strike pro, silverhorde plugg och tomic.
      /Lidberg

Kommentera

Nån som vågar sig på en gissning på när fisket efter lax/öring kommer igång på alvar? Har ju vart fruktansvärt varmt för årstiden än så länge...

Kommentera

trolling

På denna länk kan du följa trollingfiskare i hela sverige.
          http://www.teamhookedsweden.blogspot.com/. En lista uppdateras varje dag över de som är ute o fiskar.

Nisse - Gösens ovänn
          http://fishingmongos.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
          19 svar
          907 visningar
          0 gillar